Hybrydowe tarcze hamulcowe

hybrydowatarczaPojęcie hybrydy w samochodzie kojarzone jest z połączenia dwóch rodzajów napędu. Firma Textar rozszerza to pojęcie również na tarcze hamulcowe.

Hybrydowa tarcza hamulcowa Textar składa się aluminiowej komory połączonej nitami z pierścieniem ciernym, który odlany został z żeliwa szarego o podwyższonej zawartości węgla. Użycie aluminium przede wszystkim obniżyło wagę jednej tarczy, w porównaniu do monolitycznego odlewu aż o 15–20 proc. W praktyce każdy lżejszy element wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym emisję dwutlenku węgla. Jednocześnie pozostawienie żeliwa szarego pozwala na zachowanie uzyskiwanych dotychczas właściwości tarczy. To przede wszystkim odporność na gwałtowny wzrost temperatury, a tym samym odkształcanie i wolniejsze ścieranie powierzchni na styku z klockami. Na krawędziach odlewu bądź tarczy wciąż pozostają otwory – zapewniają one optymalną wentylację.

Hybrydowe tarcze hamulcowe Textar są już dostępne do gamy modeli BMW zarówno na przednią, jak i tylną oś. W każdym opakowaniu znajdują się również wszystkie śruby mocujące.