Hybrid Assist od Continentala

hybrydaRenaultDwa modele Renault – Scenic i Grand Scenic z silnikami Diesla – będą sprzedawane z napędem hybrydowym na 48 V nazywanym „Hybrid Assist”. Producentem napędu jest koncern Continental, który jako pierwszy dostawca komponentów sprzedał swoje rozwiązanie wytwórcy aut.

Inżynierowie Continentala współpracowali z Renault nad napędem hybrydowym od 2013 r. Nowe rozwiązanie ma znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin. Silnik elektryczny jest połączony z wałem korbowym silnika spalinowego za pomocą paska. Silnik elektryczny może więc pełnić rolę wspomagania silnika Diesla, alternatora czy rozrusznika, ale nie jest w stanie samodzielnie napędzać pojazdu.
Continental szacuje, że napędy 48-woltowe będą się cieszyć na rynku dużym zainteresowaniem. Jak ocenia Rudolf Stark, szef Hybrid Vehicle Electric Business Unit, w 2025 r. jeden na pięć nowych pojazdów na całym świecie będzie wyposażony w napęd 48 V.

Napęd hybrydowy na 48 V mają w swojej ofercie także Bosch, Schaeffler Group czy Valeo. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że tradycyjne napędy hybrydowe z silnikiem elektrycznym na 650 V wymagają wyspecjalizowanej obsługi serwisowej i są znacznie droższe od napędu 48 V.