fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 4/2015

 

Ostrze siekiery

AMS-04-intDo tej pory obowiązywała teza, że zamiast opon całorocznych należy stosować ogumienie zimowe w zimie, a letnie – w lecie. Firmy oponiarskie powoływały się na badania, z których niezbicie wynikało, że nie ma możliwości opracowania całorocznej mieszanki gumowej, zachowującej swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur. Dlatego zelektryzowała nas wiadomość, że firma Michelin opracowała oponę letnią z homologacją zimową. Co więcej, okazało się, że firma Nokian wprowadziła do produkcji oponę zimową, której z powodzeniem można używać w lecie. Zawodowa nieufność do rewelacji podawanych niekiedy przez producentów ostatecznie ustąpiła po przeczytaniu informacji, że mieszanka gumowa nowej generacji zawiera krzemionkę i olej rzepakowy, a klinowe klocki bieżnika „przypominają kształtem ostrze siekiery”. W domyśle oznacza to, że już żaden aquaplaning ani nic podobnie nieprzyjemnego przytrafić się już nie może.

Samochody i części do nich projektują inżynierowie i od ich wiedzy oraz doświadczenia zależą przyszłe projekty. Z przyjemnością odnotowaliśmy fakt, że studenci Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej będą mogli kształcić się w nowym, dualnym trybie. To połączenie kształcenia teoretycznego na uczelni z zajęciami praktycznymi w firmie SITECH. Firma ta należy do koncernu Volkswagen i produkuje metalowe stelaże siedzisk samochodowych. To krzepiąca wiadomość, gdyż słabością absolwentów uczelni technicznych był brak doświadczenia praktycznego. Mamy nadzieję, że również inne uczelnie znajdą partnerów z przemysłu. Nawiasem mówiąc, kształcenie dualne było z powodzeniem praktykowane w tzw. dawnych czasach, ale wtedy jeszcze funkcjonowała Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie.

Zapraszamy na nasze stoisko na targach Profi Auto Show w Katowicach. Czekamy na Państwa!

Ryszard Polit

Redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem