fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Systemy pomiarowe w naprawach blacharskich, cz. 1

2014-01-36-1Proces naprawy powypadkowej może być znacznie przyspieszony dzięki zastosowaniu ramy i systemu pomiarowego. Istnieje kilka systemów pomiarowych.

 

Polecanym elementem wyposażenia warsztatu blacharskiego jest trójwymiarowy system pomiarowy płyty podłogowej z przystawką (np. bramką) do kontroli górnych punktów mocowania kolumn MacPhersona.

 

Jest to ciągle niedoceniany przez wielu blacharzy element wyposażenia warsztatu. System pomiarowy powinien być wyposażony w katalog kart pomiarowych umożliwiających porównanie wymiarów zmierzonych ze wzorcem fabrycznym. Powinien również pozwalać na pomiary symetrii oraz kontrolę porównawczą bez danych pomiarowych.

Najdokładniejszym pomiarem położenia punktów kontrolnych nadwozia jest system trójwymiarowy, czyli w odniesieniu do trzech płaszczyzn pomiarowych. W uproszczeniu można określić to jako zmierzenie współrzędnych długości, szerokości i wysokości punktu. Tradycyjny przymiar blacharski nie daje takich możliwości. W jego przypadku jest to pomiar odległości pomiędzy punktami bez możliwości bezpośredniego określenia ich położenia w przestrzeni.

(...)

 

Bogusław Raatz

 

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w Auto Moto Serwisie nr 01-02/2014

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem