fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 01-02/2014

AMS 01 02 2014Aby do Wiosny

Początek roku okazał się wyjątkowo łaskawy dla zmotoryzowanej części społeczeństwa. Nie dość, że bez śniegu, to jeszcze przedsiębiorcy mogli kupić auto osobowe z homologacją ciężarową z pełnym odliczeniem VAT.

Co więcej, w przypadku modeli z homologacją N1 nie jest wymagana kratka, której widok psuje prestiż eleganckiej limuzyny i samego właściciela. Dla tych, którzy nie mają firmy i nie mogą sobie nic odliczyć, proponuje się tańsze auta, ale z poprzedniego rocznika.Konkurencję jednak pogrążył Citroën, który oferuje pojazdy z rocznika 2014 w cenie samochodów z 2013 r. Firma kontynuuje więc nowatorskie pomysły swojego założyciela Andre Citroëna, który w 1925 r. umieścił świetlną reklamę na wieży Eiffla w Paryżu, doprowadzając do szewskiej pasji głównego konkurenta – Peugeota. Dzisiaj obie firmy tworzą jeden koncern i żyją w przyjaźni. O tym, że w biznesie różnie bywa świadczy też całkowite przejęcie przez Fiata potężnego niegdyś Chryslera – kto by pomyślał!

W 2013 r., mimo obaw, sprzedaż nowych samochodów osobowych i użytkowych nie była taka zła, jak prognozowano. Generalni importerzy zacierają ręce i z coraz większą śmiałością przekonują kierowców, by naprawiali swoje pojazdy wyłącznie w autoryzowanych serwisach. Autoryzowane są lepsze, bo muszą korzystać z technologii napraw udostępnionej przez producenta pojazdu, a niezależne nie muszą i korzystają rzadko, bo drogo.

W nowym roku również branża aftermarketowa ma się rozwijać znakomicie, co obwieszczano na grudniowych konferencjach, rautach i bankietach. Kryzys się skończył i może nawet ktoś zarobi na alkomatach.

<<<Zobacz Spis Treści>>>

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem