fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Nowe oleje silnikowe Orlenu

Nowe oleje silnikowe OrlenuOrlen wprowadza na rynek nowe oleje silnikowe:

Platinum Ultor LDF 10W-40

Najwyższej jakości w pełni syntetyczny olej silnikowy typu SHPD, przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych najnowszej generacji Euro V i VI. Dzięki unikalnej formule posiada wyjątkowe właściwości smarujące, przeciwzużyciowe oraz doskonale utrzymuje silnik w czystości. Olej został specjalnie opracowany dla pojazdów marki Scania i posiada najwyższą specyfikację producenta – Scania LDF-3. Dostępny w opakowaniach 20 l, 60 l oraz 205 l.


- Klasa jakości: ACEA: E4, E7
- Lepkość: SAE: 10W-40
- Spełnia wymagania: Scania LDF-3, LDF-2, Mercedes-Benz 228.5, MAN M3277, Deutz DQC III-10, Volvo VDS-3, Renault RVI RXD, RLD-2, Mack EO-M Plus

Platinum Ultor Maximo 5W-30

W pełni syntetyczny, energooszczędny, najwyższej jakości olej silnikowy przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, autobusach oraz sprzęcie budowlanym. Można stosować go w samochodach wyposażonych w układ EGR lub SCR NOx, co do których producent deklaruje spełnienie wymagań Euro V oraz w pojazdach starszych konstrukcji spełniających wymagania Euro IV, III, a także EPA Tier I i II. Dostępny w opakowaniach 20 l, 60 l oraz 205 l.

- Klasa jakości: ACEA: E4, E7
- Lepkość: SAE: 5W-30
- Spełnia wymagania: MAN M3277, Mercedes-Benz 228.5, MTU Type 3, Renault RVI RXD, RLD, RD-2, RLD-2, Scania LDF-2, Volvo VDS-3, DAF extended drain

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem