fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 7/2015

AMS07-1A jednak hybrydy

Wygląda na to, że tłokowy silnik spalinowy osiągnął kres swoich możliwości rozwojowych. Jako możliwość obniżenia zużycia paliwa producenci pojazdów proponują kierowcom omijanie drogowych korków.
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Toyota z duma ogłosiła, że opracowała silnik benzynowy o sprawności termodynamicznej ponad 40%”. Jak na XXI wiek nie jest to wynik oszałamiający, gdyż większość energii zawarta w paliwie jest bezpowrotnie tracona. Wprowadzanie coraz ostrzejszych norm emisji niektórych związków chemicznych zawartych w spalinach nie zmienia sytuacji niewydolnego silnika spalinowego, co widać na przykładzie Volkswagena.
Zawsze sceptycznie podchodziłem do napędu hybrydowego, gdyż wydaje mi się on nielogiczny. Z rozmów podczas frankfurckich targów wynika jednak, że od hybryd nie ma odwrotu. Poważni dostawcy techniki motoryzacyjnej mają już przygotowane do produkcji rozwiązania napędów hybrydowych na 48V, jako tania alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań wysoko napięciowych. Koncerny samochodowe są zainteresowane produkcją takich pojazdów, gdyż nie mają innego wyjścia. Ta technika daje bowiem możliwość spełnienia przyszłych norm emisji spalin. Ostrze propagandy skieruje uwagę nabywców nie na coraz bardziej skomplikowane i przez to zawodne rozwiązania techniczne, lecz na liczne systemy wspomagania kierowcy.
Samochody się zmieniają według starej zasady – nabywca może kupić dowolny samochód, ale tylko taki, który jest produkowany.
My też się zmieniamy. Większość informacji z działów nowości” i z życia branży” będziemy zamieszczać na naszej stronie internetowej www.automotoserwis.com.pl, a nie w wersji papierowej pisma. Uruchomiliśmy też bezpłatną aplikację na smartfony z naszym serwisem informacyjnym. Zapraszam do korzystania!

Ryszard Polit
Redaktor Naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI>>>

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem