fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 07/2016

001 Okladka AMS07Mandatem w ekologię

Ekologia to pojęcie bardzo szeroko rozumiane. Na poziomie światowym, na eleganckich targach typu Automechanika, ekologia kojarzona jest z bezemisyjnym napędem, np. elektrycznym lub obniżaniem zużycia paliwa w autach konwencjonalnych. U nas ekologia sprowadza się do przeprowadzenia kontroli warsztatów w celu sprawdzenia stosowania przepisów ustawy regulującej gospodarowanie odpadami. Sprawdza się, czy warsztat ma podpisaną umowę z firmą odbierającą odpady i czy prawidłowo wypełnia Karty Ewidencji Odpadów i Karty Przekazania Odpadów.
Zgodnie z prawem nie wolno ogrzewać budynków piecem na olej przepracowany. Jednak dokładnie nie wiadomo, czy można karać za samo posiadanie takiego pieca, czy też trzeba udowodnić, że ten piec pracuje. Kontroluje się też sposób, w jaki warsztat składuje odpady, np. opony, i jeśli kontrolerom to się nie spodoba, nakładany jest mandat. A z odbiorem zużytych opon też jest rożnie. Wyspecjalizowane firmy chętnie odbierają przepracowany olej i stare akumulatory, ale zużyte opony przyjmują już mniej chętnie. Firma za darmo odbierze opony, jeśli jest ich dużo, np. 300 sztuk.
Jeśli mniej, trzeba pokryć koszty dojazdu lub zapłacić ok. 3–5 złotych za oponę. Średniej wielkości warsztat gromadzi z reguły w ciągu roku ok. 100 sztuk zużytych opon. Na darmowy odbiór nie ma więc co liczyć. Skuteczna rada to podpisać umowę z firmą, która odbiera każdy rodzaj odpadów.
A swoją drogą, kontrole warsztatów to znakomity sposób na podreperowanie gminnego budżetu. Ostatnio takich kontroli jest coraz więcej.


Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem