fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 08/2016

Nowy rok i nowe wyzwania

001 Okladka AMS 08Za nami kolejny rok, który dla branży motoryzacyjnej okazał się całkiem niezły. W przyszłości można spodziewać się rewolucji związanej z wprowadzaniem systemów telematycznych i hybrydowych układów napędowych.
Jeśli samochód jest wyposażony w fabryczny moduł umożliwiający bezprzewodowe połączenie z siecią, np. nawigację lub układ wzywania pomocy podczas wypadku, to już teraz istnieje możliwość przesyłania pewnych danych bez wiedzy użytkownika. Moduły typu OnStar (Opel), Connected Drive (BMW) czy On Call (Volvo) pomagają kierowcom w omijaniu korków i producentom w gromadzeniu informacji o użytkownikach aut. Nie chodzi tylko o przesyłanie kodów usterek, lecz także o informacje, w jaki sposób pojazd jest eksploatowany i serwisowany, co może być podstawą do cofnięcia gwarancji. Coraz więcej producentów, np. Ford, Mazda, Grupa VW, Mercedes-Benz, Toyota, wprowadza elektroniczne książki serwisowe. Dostęp do nich mają również nieautoryzowane warsztaty, ale za opłatą.
Walka o klienta między serwisami autoryzowanymi i nieautoryzowanymi zaczyna się nasilać, ale przecież te dwa sektory mogą istnieć obok siebie.
W przyszłym roku wydamy osiem numerów „Auto Moto Serwisu”, który będzie miał zwiększoną objętość.

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem