fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 01/2016

001 Okladka AMS01Styczeń przywitał nas śniegiem i mrozem, z którego najbardziej cieszą się sprzedawcy akumulatorów. Przy okazji okazało się, że w niektórych, nawet nowych pojazdach po dwutygodniowym postoju akumulator całkowicie się rozładowuje. Użytkownicy obwiniają producentów baterii za niską jakość, tymczasem problem szybkiego rozładowania może tkwić w instalacji elektrycznej auta.

A samochody są coraz nowocześniejsze – czyli coraz bardziej skomplikowane. Od 1 listopada 2015 r. wszystkie nowo rejestrowane samochody osobowe i lżejsze samochody użytkowe o masie całkowitej do 3,5 tony są obowiązkowo wyposażone w układ ESP zapobiegający poślizgom. Ale układ ESP jest już opanowany przez mechaników, gorzej z tzw. asystentami jazdy, np. utrzymania pasa ruchu. Systemy te są instalowane w autach klasy średniej, które coraz częściej trafiają do warsztatów niezależnych. Do prawidłowego serwisowania tych systemów potrzebne są specjalistyczne przyrządy, które nie są tanie. Koszty utrzymania i serwisowania tych nowoczesnych pojazdów jeszcze wzrosną, ku zmartwieniu ich posiadaczy.

Medialnym hitem i szczytem nowoczesności są pojazdy autonomiczne, więc producenci obwieszczają, że ich model przejechał samodzielnie określoną liczbę kilometrów. Mniej chętnie mówi się, że pojazdy te popełniają jeszcze zbyt wiele błędów, a interwencje kierowcy nadzorującego jazdę są bardzo częste. Ważnym wydarzeniem zeszłego roku była afera Volkswagena, która nie podkopała jednak zaufania polskich nabywców do tej marki. W 2015 r. w naszym kraju VW, Škoda, Seat i Audi zwiększyły sprzedaż w porównaniu z 2014 r. O manipulacje emisją spalin podejrzany był również Renault, którego obiekty zostały przeszukane w ramach prowadzonego śledztwa. Koncern podkreślił jednak, że nie wykryto nieprawidłowości. Oświadczenie przekazał nam również koncern PSA (Peugeot Citroën), który stwierdził, że kontrola przeprowadzona przez UTAC, instytucję wyspecjalizowaną w badaniach i homologacji, zakończyła się pomyślnie.
Niektórzy producenci pojazdów, jak Toyota czy Hyundai, lansują więc napęd elektryczny pobierający prąd z wodorowych ogniw paliwowych. Czy to jest przyszłość motoryzacji?

 


Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem