fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 03/2016

Rynek klienta?

okladkaAMS03Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Grupa PSA Peugeot Citroën, wraz z dwiema organizacjami pozarządowymi, postanowiła zmierzyć zużycie paliwa w swoich modelach aut w warunkach rzeczywistych. Koncern doszedł bowiem do wniosku, że w ten sposób zachowa „przejrzystość” w relacjach z klientami. Pomiarów zużycia paliwa dokonano na drogach publicznych w okolicach Paryża – 25,5 km w mieście, 39,7 km na drogach pozamiejskich i 31,1 km na autostradzie. Wybrano trzy modele: Peugeot 308, Citroën CV4 Grand Picasso i DS 3 – wszystkie napędzane silnikiem 1.6 BlueHDI (120 KM). Okazało się, że Peugeot zużył 5 l paliwa na 100 km, Citroën – 5,6 l/100 km, a DS – 4,9 l/100 km. Koncern zapowiada, że do połowy tego roku poda do publicznej wiadomości wyniki rzeczywistego zużycia paliwa dla 30 modeli. Przedstawiciele koncernu apelują do innych producentów pojazdów, by podawali zużycie paliwa w warunkach rzeczywistych, ku zadowoleniu klientów.
W naszym kraju rozwija się rynek pojazdów używanych i jak podaje firma AAA Auto w minionym roku obejmował on 2,5 mln ofert sprzedaży. Przeciętny pojazd miał około 12 lat, 170 tys. km przebiegu i kosztował około 21 tys. zł. Z danych za ten rok wynika, że Polacy coraz częściej kupują młodsze auta i są skłonni wydać więcej – 24 tys. zł.
Zamiast kupować używane auto można skorzystać z oferty wynajmu konsumenckiego, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Klient użytkuje nowy pojazd przez rok, płacąc określoną miesięczną kwotę, w której zawarte są również opłaty obsługi serwisowej i ubezpieczenie. Dla przykładu opłata miesięczna za wynajem modeli Hyundaia wynosi od 799 do 1949 zł. Przewiduje się, że ta forma użytkowania samochodów osobowych będzie się rozpowszechniać i nie jest to dobra wiadomość dla warsztatów niezależnych, gdyż pojazdy w ramach wynajmu konsumenckiego mają być obsługiwane przez autoryzowane serwisy.

Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem