fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 04/2016

Zarobią informatycy

okladkaAMS04Nowym pomysłem na uszczelnienie systemu podatkowego jest Jednolity Plik Kontrolny (JPK) nakładający na przedsiębiorców obowiązek udostępniania organom podatkowym informacji w spójnej, ujednoliconej formie.
W pierwszej kolejności, od 1.07. 2016, generowanie pliku JPK będzie dotyczyło dużych firm zatrudniających powyżej 250 pracowników. Od 1.07.2018 r. obowiązek raportowania z wykorzystaniem JPK będzie dotyczył wszystkich firm, bez względu na ich wielkość, również warsztatów samochodowych.
Co prawda jest jeszcze trochę czasu, ale warto zainteresować się dotychczas stosowanym systemem rozliczeń finansowych. Zapewne będzie potrzebne jego dostosowanie do nowych wymagań. Więcej napiszemy na ten temat w następnym numerze „Auto Moto Serwisu”.

Ministerstwo Finansów uważa, że w branży motoryzacyjnej bardzo często dochodzi do nadużyć w postaci unikania płacenia podatków. Dzieje się tak, gdy np. warsztat kupuje część od dystrybutora na paragon, a nie na fakturę. Dystrybutor zapłaci podatek od sprzedanej części, ale warsztat – już niekoniecznie. Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że warsztat zamontuje tę część, nie wystawiając klientowi faktury, a więc nie odprowadzając podatku.
Wprowadzenie JPK ma zmusić przedsiębiorców do ujawniania swoich prawdziwych przychodów i w konsekwencji wyeliminowanie tzw. szarej strefy. Wygląda jednak na to, że koszt wdrożenia JPK będą musieli ponieść przedsiębiorcy. Księgi podatkowe i dowody księgowe mają być ujednolicone, a JPK musi być przygotowany w oparciu o standard XML, a nie np. popularny PDF.
Informatycy będą mieli wiele pracy.

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem