fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 05/2016

Frontem do klienta

okladka AMS05Okazuje się, że wprowadzanie w błąd nabywców przez podawanie nieprawdziwych danych emisji spalin dotyczy nie tylko koncernu Volkswagen. Takie praktyki stosowały też na japońskim rynku Mitsubishi i Suzuki, do czego obie firmy oficjalnie się przyznały. Do dymisji podał się prezydent Mitsubishi Tecuro Aikawa.
Mechanizm manipulacji Suzuki był jednak zupełnie inny niż Volkswagena. Do określenia zużycia paliwa/emisji spalin japońska norma nakazuje producentom wykorzystywanie danych dotyczących całkowitych oporów pojazdu uzyskanych podczas rzeczywistej jazdy. Suzuki wyliczało te opory na podstawie badań laboratoryjnych, a więc zaniżonych, m.in. wartości współczynnika oporów aerodynamicznych i oporów toczenia opon. W ten sposób uzyskiwano niższe wyniki zużycia paliwa i chociaż różnice w stosunku do prawidłowo przeprowadzonych pomiarów okazały się niewielkie, w przypadku małych samochodów (kei car) dawały pewną przewagę rynkową. Również Mitsubishi podawało zaniżone zużycie paliwa aut z segmentu kei car – to małe pojazdy o pojemności silnika do 660 ccm, sprzedawane wyłącznie na rynku japońskim. Problem Mitsubishi rzucił cień na Nissana, gdyż firmy współpracują od pięciu lat. By mieć większy wpływ na poczynania niefrasobliwego partnera, Nissan zdecydował się na zakup 34% akcji Mitsubishi.
Wygląda na to, że koncerny samochodowe, i nie tylko, za wszelką cenę dążą do zwiększania swoich zysków, prowadząc bezwzględną walkę rynkową, w której interes klienta jest najmniej ważny.

Niezależne warsztaty samochodowe dbają o klienta, a najlepszą drogą zabiegania o jego względy jest poszerzanie oferty. W tym numerze „Auto Moto Serwisu” piszemy o naprawach, a właściwie renowacji old-i youngtimerów. Rozkręca się szczególnie rynek youngtimerów, na co zwracamy Państwa uwagę.


Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem