fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 03/2017

Ciągłe zmiany

001 Okladka AMS03Rynek usług motoryzacyjnych podlega ciągłym zmianom i do tego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Na prowadzenie biznesu mają również wpływ rozporządzenia krajowe i unijne.
W projekcie unijnego rozporządzenia o dostępie do informacji potrzebnych do diagnostyki, naprawy i utrzymania pojazdów dla niezależnych operatorów (RMI) lobby niezależnego rynku wywalczyło wprowadzenie zapisu o utrzymaniu złącza OBD. Brak tego złącza w pojazdach nowej generacji spowodowałby rewolucję w diagnostyce samochodowej i postawiłby niezależne warsztaty w niekorzystnej sytuacji – tak argumentowały lobbystyczne organizacje dbające o interesy niezależnego rynku, jak CLEPA, FIGIEFA czy polski SDCM.
Bezprzewodową komunikację warsztatu z samochodem lansują producenci pojazdów, którzy również w ten sposób starają się ograniczyć rolę warsztatów niezależnych na rynku usług.
Projekt rozporządzenia będzie jeszcze negocjowany w komisjach, wszystko się może więc zmienić. Tak naprawdę nie wiadomo, kiedy projekt stanie się obowiązującym prawem.
Niebezpieczne dla naszej branży jest to, że w ogóle rozważa się możliwość wyeliminowania złącza OBD. Ale jest też dobra wiadomość – przed warsztatami otwiera się możliwość dodatkowego zarobku we współpracy z firmami ubezpieczeniowymi. Zamierzają one wprowadzić polisy komunikacyjne uzależnione od stylu jazdy kierowców.
Wymaga to stworzenia zupełnie nowego systemu przesyłania, zbierania i analizowania danych kierowców. W tworzeniu systemu biorą udział dostawcy urządzeń telematycznych i odpowiednich aplikacji, warsztaty samochodowe, a nawet stacje benzynowe. Tworzy się więc zupełnie nowy segment rynku. Może warto skorzystać?


Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem