fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 02/2017

Ale się dzieje…

Okladka AMS02Trwają prace nad ustawą o systemie monitorowania przewozu towarów, której głównym celem jest ograniczenie nadużyć finansowych w postaci fikcyjnych faktur i wyłudzania podatku VAT. Określono towary wrażliwe, których przewóz trzeba będzie zgłaszać – to m.in. środki smarne i preparaty zawierające etanol, np. płyny do spryskiwaczy, chłodnicze. Na specjalnej platformie usług elektronicznych dostawca towaru będzie musiał zgłosić, że wrażliwy towar wysyła, odbiorca – że go otrzymał, a przewoźnik – że właśnie przewozi. Można się spodziewać, że obowiązek zgłaszania przewozu towarów wydłuży czas ich dostarczenia do warsztatu.
Obowiązek zgłaszania dostaw między dystrybutorem a warsztatem dotyczy transportu, który przekracza 500 kg lub 500 l w pojemnikach większych niż 11 l.
Kolejnym pomysłem jest wyeliminowanie z ruchu drogowego pojazdów z usuniętymi filtrami cząstek stałych. Z projektu ustawy o stacjach kontroli pojazdów wynika, że to właśnie diagności będą mieli obowiązek dokładnego sprawdzenia, czy z auta nie usunięto zaworu recyrkulacji spalin lub filtra cząstek stałych. Z drugiej strony to zadziwiające, że do tej pory podczas badania technicznego diagności nie zwracali uwagi na te elementy, skoro ich demontaż jest prawnie zabroniony. Dopóki ustawy nie wejdą w życie, wszystko jeszcze można zmienić. Tymczasem branża żyje spekulacjami o ewentualnym przejęciu Opla przez koncern PSA i losami fabryki w Gliwicach. Natomiast ciekawą inicjatywą jest ogłoszenie konkursu na miejski samochód elektryczny. Taki konkurs rozpisała spółka ElectroMobility Poland, której udziałowcami są polskie koncerny energetyczne: PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea, Energa oraz Tauron Polska Energia. Czy zamiast Opli będziemy produkować auta elektryczne?


Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem