fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 06/2014

Niedawno rozmawiałem z przedstawicielem koncernu samochodowego, który oświadczył, że łączny koszt tej samej naprawy w autoryzowanym serwisie i warsztacie niezależnym jest prawie taki sam. Cena roboczogodziny w ASO jest co prawda wyższa, ale naprawę wykonuje się szybciej, gdyż mechanicy są przeszkoleni. W warsztacie nieautoryzowanym ta sama naprawa wykonywana jest dłużej niż w ASO z powodu braku wiedzy i umiejętności.

Nawet jeśli takie uogólnienie jest dość ryzykowne, gdyż można znaleźć wiele niezależnych warsztatów nie gorszych niż ASO, trudno odmówić logiki takiemu rozumowaniu. Kluczem do sukcesu jest, jak zwykle, dostęp do wiedzy – nawet jeśli odczuwamy przesyt szkoleń. W tej sytuacji warto przypomnieć, że np. Ford Polska organizuje dla swoich warsztatów autoryzowanych szkolenia, w których na takich samych warunkach mogą uczestniczyć również warsztaty niezależne.

Ale z drugiej strony, generalni importerzy coraz śmielej wprowadzają na nasz rynek pakiety serwisowe, niektóre nawet dość korzystne dla klienta, co ma zachęcić go korzystania z ASO.

W maju odbył się I Kongres Ekspertów Samochodowych, którego Auto Moto Serwis był patronem medialnym. Wzięli w nim udział przedstawiciele warsztatów niezależnych, którzy naprawdę są zainteresowani pogłębieniem swojej wiedzy. Relację z tego wydarzenia przedstawimy w następnym numerze.

Dynamicznie rozwija się też naprawa pojazdów zabytkowych, co mieliśmy okazję stwierdzić zwiedzając targi Auto Nostalgia. Oprócz znakomicie odrestaurowanych pojazdów wystawiały się warsztaty wyspecjalizowane w odbudowach zabytków. Przyglądając się nowym samochodom można odnieść wrażenie, że ich konstruktorzy za wszelką cenę starają się utrudnić ich naprawę. Może więc warto zainteresować się oldtimerami?

Ryszard Polit
Redaktor naczelny

ZOBACZ SPIS TREŚCI >>>

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem