fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Continental omawia rynek opon

Na konferencji prasowej Continental Opony Polska omówiono rynek europejski opon. Pod względem sprzedaży nowych opon letnich do samochodów osobowych Polska jest 7. rynkiem w Europie i 4. rynkiem opon zimowych. W naszym kraju najlepiej sprzedają się opony segmentu ekonomiczno-budżetowego (48% rynku), gdy w Europie – zaledwie 16%. Z badan wynika, że ok. 90% kierowców stosuje ogumienie zimowe i letnie, a 6% jeździ na oponach wielosezonowych. Wzrosty sprzedaży notowane są w ogumieniu na obręcze 17- i 16-calowe, a spada sprzedaż opon na obręcze 13-, 14- i 15-calowe. Managerowie firmy prognozują, że w tym roku, w stosunku do 2013, nastąpi wzrost sprzedaży opon letnich, a sprzedaż opon zimowych utrzyma się na tym samym poziomie.

continentalFull

Dyrektor generalny Continental Opony Polska, dr Piotr Zielak (na zdjęciu), stwierdził, że rynek opon w Polsce jest stabilny i chociaż w zeszłym roku Continental zwiększył swoje udziały, są one nieznaczne. Piotr Zielak zwrócił też uwagę na problemy trapiące branżę. W systemie sprzedaży opon problem mają dystrybutorzy ogumienia, którzy obniżają swoje marże mimo wzrostu kosztów. Zmniejszone zyski chcą zrekompensować zwiększeniem skali sprzedaży. Ponieważ sprzedaż opon rośnie powoli, dystrybutorzy ogumienia zmniejszają swoje zyski, niezbędne do normalnego działania firmy. Również serwisy nie zarabiają na sprzedaży ogumienia, często rezygnując z marży na wymianie opon. Cena 10 zł za wymianę jednej opony można uznać za absurdalnie niską. „W Polsce nie docenia się wartości pracy”- mówi Piotr Zielak. Dzieje się tak dlatego, gdyż klienci kupują opony w sklepach internetowych, bo tam jest najtaniej. Brak zysków może doprowadzić do upadku hurtowni ogumienia, które są ważnym ogniwem w systemie obrotu oponami.

Drugim problemem branży jest wiek opony. Nabywcy odczytują na oponie datę produkcji i nie chcą kupować ogumienia z roku poprzedniego. Tymczasem niektóre rozmiary opon są produkowane tylko raz w roku i w pewnych rozmiarach nie ma możliwości, by kupić oponę z danego roku. Producent może przechowywac opony przez 2 lata, a dystrybutor jeszcze przez rok. Jeśli warunki przechowywania są właściwe, 3-letnia opona w pełni zachowuje swoje właściwości i obawy klientów są bezpodstawne.

Zdaniem managerów firmy, wpływ etykietowania ogumienia ma niewielki wpływ na preferencje zakupowe nabywców. Zadziwiające jest jednak to, że normy, według których dokonywane są pomiary podawane potem na etykietach, nie są ścisłe, np. w kwestii warunków atmosferycznych przeprowadzania pomiarów. Każdy producent ogumienia dokonując pomiarów swoich produktów może „naginać” wyniki. W związku z tym porównywanie danych z etykiet opon różnych producentów może nie odzwierciedlać rzeczywistych różnic. Miejmy nadzieję, że przepisy te zostaną wkrótce uściślone, bowiem ideą etykietowania opon jest danie nabywcy możliwości porównania produktów różnych firm.

Na konferencji prasowej poinformowano o sponsorowaniu przez Continental Opony Polska Mistrzostw Polski i Mistrzostwa Świata Dzieci z Domów Dziecka. W zeszłym roku mistrzem świata została drużyna polska. Trwają zapisy na tegoroczną, piątą edycję Mistrzostw Polski, która odbędzie się 26 kwietnia w Warszawie. Najlepsi zawodnicy turnieju zostaną członkami reprezentacji Polski, która 26 i 27 lipca na stadionie warszawskiej Polonii weźmie udział w drugiej edycji Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka, wspieranych przez firmę Continental.

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem