Międzynarodowe jury złożone z 87 dziennikarzy z 35 krajów świata wybrało najlepsze silniki 2014 roku. Zwyciężył silnik 1.0 EcoBoost firmy Ford.
Ponieważ nowych silników nie projektuje się co roku, EcoBoost został nagrodzony już trzeci rok z rzędu, podobnie jak inne ujednostki napędowe posegregowane według pojemności skokowej.
Ford podał z dumą, że turbosprężarka w tym silniku obraca się z prędkością 4000 razy na sekundę, co jest dobrym chwytem marketingowym dla klienta i jeszcze lepszym dla warsztatu, który będzie ją serwisował. EcoBoost produkowany jest z mocą maksymalną 100, 125 i 140 KM i ma być również stosowany w Mondeo.
Tym samym przełamano kolejne schematy – uzyskiwania mocy maksymalnej z 1 l pojemności skokowej oraz zastosowania 3-cylindrowego silnika w dużym aucie.
Oto pozostali zwycięzcy:
• do 1 l – 1.0 Eco Boost (Ford),
• od 1,0 do 1,4 l – 1.4 TSI Twincharger (VW),
• od 1,4 do 1,8 l – 1.6 Turbo (BMW/PSA),
• od 1,8 do 2,0 l – 2.0 Turbo (Mercedes-Benz/AMG),
• od 2,0 do 2,5 l – 2.5 l TFSI (Audi),
• od 2,5 do 3,0 l – 3 l Twin Power Turbo (BMW),
• od 3,0 do 4,0 l – 3.8 l V8 (McLaren),
• pow. 4 l – 4.5 l V8 (Ferrari),
• nowy silnik – 2 l turbo (Mercedes-Benz/AMG).
Więcej informacji: www.ukipme.com/engineoftheyear/