fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Międzynarodowy Silnik Roku 2014

Międzynarodowe jury złożone z 87 dziennikarzy z 35 krajów świata wybrało najlepsze silniki 2014 roku. Zwyciężył silnik 1.0 EcoBoost firmy Ford.

Ponieważ nowych silników nie projektuje się co roku, EcoBoost został nagrodzony już trzeci rok z rzędu, podobnie jak inne ujednostki napędowe posegregowane według pojemności skokowej. 

 


Ford podał z dumą, że turbosprężarka w tym silniku obraca się z prędkością 4000 razy na sekundę, co jest dobrym chwytem marketingowym dla klienta i jeszcze lepszym dla warsztatu, który będzie ją serwisował. EcoBoost produkowany jest z mocą maksymalną 100, 125 i 140 KM i ma być również stosowany w Mondeo.

Tym samym przełamano kolejne schematy – uzyskiwania mocy maksymalnej z 1 l pojemności skokowej oraz zastosowania 3-cylindrowego silnika w dużym aucie.

Oto pozostali zwycięzcy:
• do 1 l – 1.0 Eco Boost (Ford),
• od 1,0 do 1,4 l – 1.4 TSI Twincharger (VW),
• od 1,4 do 1,8 l – 1.6 Turbo (BMW/PSA),
• od 1,8 do 2,0 l – 2.0 Turbo (Mercedes-Benz/AMG),
• od 2,0 do 2,5 l – 2.5 l TFSI (Audi),
• od 2,5 do 3,0 l – 3 l Twin Power Turbo (BMW),
• od 3,0 do 4,0 l – 3.8 l V8 (McLaren),
• pow. 4 l – 4.5 l V8 (Ferrari),
• nowy silnik – 2 l turbo (Mercedes-Benz/AMG).

Więcej informacji: www.ukipme.com/engineoftheyear/ 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem