fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Fabryka Delphi w Rumunii

Dla koncernu Delphi Europa jest ważnym rynkiem zbytu. Wśród kluczowych linii produktowych są elementy układu wtryskowego do silników Diesla. Z tej okazji w fabryce koncernu w Iasi w Rumunii odbyło się spotkanie z dziennikarzami, prezentujące gamę produktów.

 


Delphi ma w Rumunii 4 fabryki. Jedną z nich jest zakład Miroslava koło Iasi o powierzchni 35 tys. m. kw. Jak powiedział dyrektor Stefan Petrea, zakład został uruchomiony w 2009 r. i zatrudnia 2 tys. pracowników montujących wtryskiwacze elektromagnetyczne i pompy wtryskowe do układów common rail silników Diesla. Elementy wyprodukowane w Iasi znajdują się w 4 mln pojazdów – osobowych, dostawczych i ciężarowych – jeżdżących po całym świecie.

Wtryskiwacze i pompy wtryskowe to urządzenia bardzo precyzyjne, co wymaga zastosowania wyjątkowo dokładnych technik obróbki oraz tolerancji na poziomie kilku mikronów. Dlatego ich montaż odbywa się w specjalnych pomieszczeniach, tzw. clean rooms, gdzie temperatura i czystość powietrza są kontrolowane przez wysoko wykwalifikowanych pracowników. Zakład w Iasi, wybudowany kosztem 300 mln euro, jest bardzo nowoczesny.

Ryszard Polit
Fot. Delphi

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 7-8-9/2014

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem