fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Ośrodek szkoleniowy Delphi

Sala szkoleniowa ośrodka szkoleniowego wyposażona jest w narzędzia do przeprowadzania diagnostyki pojazdówW Błoniu pod Warszawą powstało centrum szkoleniowe Delphi Product & Service Solutions.

Szkolenia będą prowadzone przez certyfikowanych trenerów Delphi. Do tej pory Delphi dysponowało pojazdem, którym handlowcy i szkoleniowcy docierali do warsztatów. Nie zawsze istniały jednak warunki do przeprowadzania praktycznych pokazów. Teraz ma się to zmienić dzięki otworzeniu stacjonarnego centrum szkoleniowego.


Centrum wyposażone jest w podnośnik warsztatowy i narzędzia do przeprowadzania diagnostyki pojazdów. Nam spodobały się przewody umożliwiające pomiary bez niszczenia oryginalnych przewodów. Niezależne warsztaty będą więc miały możliwość zapoznania się z informacjami technicznymi i diagnostyką produktów wytwarzanych przez ten koncern. Tematyka szkoleń obejmuje m.in. klimatyzację samochodową, diagnostykę układów wtryskowych common rail, turbosprężarki. Do końca roku planowana jest organizacja przynajmniej dziesięciu sesji szkoleniowych dla mechaników i zespołów sprzedażowych Delphi.

Centrum szkoleniowe znajduje się przy fabryce Delphi produkującej m.in. zawory EGR i moduły pompy paliwa wraz z filtrem. Dziennikarze mieli możliwość zwiedzania tego zakładu. Delphi w Polsce ma kilka zakładów produkcyjnych – w Gdańsku, Błoniu, Ostrowie Wielkopolskim i Jeleśni.

Fot. Delphi

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 10/2014

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem