fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Udany rok Mobila

Podczas konferencji prasowej Mark Mason, dyrektor generalny ExxonMobil w Polsce, podkreślił, że rok 2014 był ważny dla firmy. Obchodzono bowiem 40. rocznicę powstania oleju syntetycznego Mobil 1 i 20-lecie współpracy z firmą McLaren. Poinmformowano o wprowadzeniu na nasz rynek nowego oleju Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 do silników ciężarówek. O oleju tym piszemy w dziale Truck Serwis.

1-2015-mobil

Podczas spotkania skoncentrowano się na zaletach stosowania silnikowych olejów syntetycznych w ciężarówkach. Mobil przeprowadził badania rynkowe, z których wynika, że stosowanie oleju silnikowego Mobil Delvac 1 daje wymierne korzyści, jak skuteczną ochronę silnika oraz zmniejszenie zużycia paliwa o 2%. Przy założeniu średniego, rocznego przebiegu ciężarówki 109 tys. km, ceny 1 litra oleju napędowego 5 zł i średnim spalaniu 30 l/100km, roczny koszt paliwa do zaledwie jednego pojazdu wynosi 163 500 złotych. Dlatego 2% oszczędności, tj. 3270 złotych jest warte stosowania oleju syntetycznego Mobil Delvac 1 LE 5W-30, chociaż, jego cena jest wyższa od mineralnego. Zmniejszenie zużycia paliwa wynika z obniżonej lepkości oleju syntetycznego (5W) w stosunku do mineralnego (15W). W silnikach Euro VI do ciężarówek zalecane jest stosowanie olejów syntetycznych.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem