fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Aktualizacja programu Delphi R3.2014

Najnowszą aktualizację programu diagnostyczne- go Delphi R3.2014 można już do pobierać ze strony http://europe.delphi-dso.com. Aktualizacja dotyczy najnowszych i starszych pojazdów. W najnowszej wersji Car Max zaktualizowano: 26 marek, 67 modeli pojazdów z lat 1994-2014. Dostępna jest 100% diagnostyka EOBD. W wersji Truck zaś 30 marek i 47 modeli pojazdów z lat 1995-2014, jak również z normę Euro 6. Ze względu na popularność TPMS dodano osobną funkcję systemu w oknie wyboru. Obsługę TPMS dodano dla 108 modeli, 18 marek.

zb 02-1Zabezpieczeniem oryginalnego programu jest klucz sprzętowy. Gwarantuje on dostęp do bazy danych tylko autoryzowanym użytkownikom i jest rozwiązaniem „podepnij i działaj”, zastępującym klucz HW. Nie trzeba już zapisywać kodów podczas instalacji, bądź przed każdorazowym użyciem. Aktywacja klucza sprzętowego przebiega online i jest możliwa na dowolnym komputerze posiadającym połączenie z Internetem. Klucz sprzętowy jest powiązany z konkretnym testerem diagnostycznym (VCI). Obecnie wszyscy użytkownicy posiadający licencję są wyposażani w klucz sprzętowy. W nowych zamówieniach tester diagnostyczny będzie dostarczany wraz z kluczem sprzętowym i najbardziej aktualną wersją oprogramowania R2.2014 wydaną w 2014 r.

Obecne programy pirackie pozwalają na zmianę wyglądu programu, nazwy wersji na R2.2014 ale w rzeczywistości jest to wersja R3.2013 i ta sama baza pojazdów.

Jak zatem rozpoznać fałszywkę?

  • Okno startowe pokazuje 2013 Release 3.
  • Inny wygląd okna startowego (niektóre programy pozwalają na jego modyfikację)
  • Wersja programu w pasku nazwy (2.14.2.2) nie pokrywa się z wersją w oknie aktualizacji.
  • Czarne i niezmienione tło okna programu.
  • Inna lokalizacja Dekodera VIN – w obecnej wersji znajduje się on w lewym górnym rogu.
  • Inny wygląd przycisku diagnozy.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem