fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Bosch przejął ZF Lenksysteme

30 stycznia 2015 r. ZF Friedrichshafen AG, 50-procentowy udziałowiec w ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS) j-v, sprzedał Grupie Bosch (również 50-procentowemu udziałowcy) swój pakiet.

zb 02-7Odtąd Grupa Bosch została w całości właścicielem ZFLS. Będzie ona włączona do Grupy Bosch jako osobny dział i w przyszłości zmieni nazwę na Robert Bosch Automotive Steering GmbH. Spółka, zatrudniająca ponad 13 tys. pracowników w ośmiu krajach, zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych. Firma ma na świecie 20 zakładów produkcyjnych.

Obecnie głównym obszarem działań badawczo-rozwojowych prowadzonych przez spółkę jest integracja układów kierowniczych w kompleksowe systemy sterowane elektronicznie. Bosch opracował m.in. rozwiązanie umożliwiające, przy użyciu smartfona, manewrowanie zespołem pojazdów, składającym się z samochodu osobowego i przyczepy. Dzięki opracowaniu układu Servotwin rozwiązanie to można będzie stosować w samochodach ciężarowych o ładowności powyżej 40 ton.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem