fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

"Rzeczywistość" CEPu

Budowana z wielkim trudem Centralna Ewidencja Pojazdów (CEP), mająca być źródłem wiedzy o pojazdach używanych w Polsce i przyczynić się do ukrócenia patologii ma problem, gdyż zawarte niej dane często są nieaktualne i budowane na ich podstawie statystyki bardzo odbiegają od rzeczywistości.

6-cepikZ danych zawartych w bazie wynika np., że 23073 pojazdy są starsze niż Ford T, z czego 2659 zarejestrowanych w 1900 r., a kilka z nich zarejestrowanych ponad 1000 lat temu; 5 mln pojazdów powinno mieć żółte tablice rejestracyjne, w tym 38 tys. syren; dostawczych żuków jest 65 tys., A nieaktywnych od 8 lat pojazdów, które nie przeszły okresowego badania technicznego, w bazach CEPu figuruje aż 6,7 mln.
Na dane CEP, powołują się rozmaici eksperci, alarmując o zalewaniu Polski przez „złom” sprowadzany z Zachodu albo tym, że jeździmy najstarszymi samochodami w Europie.
Po wykluczeniu „martwych dusz” w CEP-ie, średni wiek samochodów w Polsce zawyżony jest aż o 4 lata i wynosi nieco ponad 12,1 lat, a liczba pojazdów na 1000 mieszkańców, wynosi 405 samochodów (113 mniej, niż w oficjalnych danych). Pod względem wieku samochodów nie odbiegamy od średniej UE, a liczba pojazdów na 1000 mieszkańców jest niższa niż na Łotwie i w Czechach.
Raport na temat CEP opracowała Koalicja Prawo do Naprawy R2RC – Kierunek 2020, w skład której wchodzi: Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), Stowarzyszenie Techniki Motoryzacyjnej (STM), Organizacja Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO, Związek Pracodawców Branży Motoryzacyjnej (ZPBM)) dotyczącego błędów w bazach danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Koordynatorem Koalicji jest Alfred Franke, Prezes SDCM.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem