Modelowe success story

IC 25lat logo23 czerwca odbyła się Konferencja Relacji Inwestorskich Spółki Inter Cars S.A. poświęcona 25-leciu historii firmy i planom na przyszłość.

W ciągu 25 lat spółka z niewielkiego, mieszczącego się na 300 m2 przedsiębiorstwa, stała się 5 w Europie, i 10 siłą na świecie. Teraz uruchamia swój największy projekt logistyczny – budowę Europejskiego Centrum Logistyki i Rozwoju ILS Sp. z o. o. w Zakroczymiu.

IC-25lat

Podczas Konferencji Relacji Inwestorskich Spółki Inter Cars S.A.

W historii Inter Cars kluczową rolę odegrały niezmienne zasady: innowacyjność, rozwój organiczny w oparciu o system partnerski i dbałość w kreowaniu wartości dodanej Dla 378 oddziałów i ich klientów w Polsce i zagranicą Inter Cars wciąż opracowuje i wdraża innowacje, zaspokajając zmieniające się.
W 2004 r., firma zadebiutowała na GPW. Kurs akcji z 23 zł w maju 2004 wzrósł do 222 zł w czerwcu 2015 roku. Po 10 latach na parkiecie, Inter Cars otrzymał tytuł Giełdowej Spółki Roku, a jego wartość uplasowała się na poziomie 3,5 mld zł.
Twórcy firmy w swoich działaniach z determinacją starają się wcielić w życie przyświecające im hasło: „Razem zmieniamy przyszłość motoryzacji”. W najbliższej przyszłości Inter Cars będzie koncentrować działania na dwóch obszarach.
Pierwszy z nich to powstające w Zakroczymiu, nowoczesne centrum logistyczne o pow. 40 tys. m2. Znajdą się w nim innowacyjne rozwiązania technologiczne, mające wyraźnie zwiększyć wydajność przepływu towarów pomiędzy dostawcami oraz klientami Inter Cars. Europejskie Centrum Logistyczne ILS w Zakroczymiu będzie obsługiwało przyjęcie towarów od dostawców, realizację zamówień, wydań, konfekcjonowania i zwrotów oraz obsługę przeładunków cross-docking. Nowy obiekt, będzie głównym magazynem Grupy Inter Cars,
Drugim obszarem, rozwoju firmy Inter Cars to budowanie relacji z klientami dzięki nowym technologiom. Głównymi partnerami firmy są warsztaty samochodowe dla klientów wykorzystujących sieciowe technologie. Dla nich właśnie rozszerzono ofertę programu One Stop Shop o pomoc dla warsztatów w budowaniu relacji z klientem online. Punktem wyjścia jest platforma Motointegrator.pl, którą odwiedza miesięcznie od 0,5 do 1 miliona kierowców, z czego 25 tys. aktywnie z niej korzysta. Dla nich Inter Cars skonstruowała 3 kolejne platformy pomagające warsztatom dotrzeć i odpowiedzieć na potrzeby klientów:

  1. Moto-usługi.com (będzie uruchomiony jesienią) tu kierowca będzie mógł zamieścić opis swojej potrzeby, a w ciągu 2 godzin otrzyma ofertę od 3 warsztatów ze swojej okolicy.
  2. Motowygoda.pl, Wystarczy podjechać samochodem do wskazanej galerii handlowej lub skorzystać z usługi door-to-door i w czasie kiedy konsument będzie zajęty czym innym, warsztat zajmie się jego samochodem.
  3. Motointegrator Partner to odnawialny certyfikat dla warsztatów spełniających odpowiednie kryteria wyznaczone przez Inter Cars. Obecnie w ramach programu współpracuje 5000 podmiotów. W ciągu roku liczba ta zwiększy się, a Inter Cars zajmie się budową rozpoznawalności marki certyfikatu, dającego kierowcy pewność rekomendacji warsztatu.