fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Oświadczenie prezydium rady nadzorczej Volkswagen AG

23 września 2015 r. w Wolfsburgu obradowało prezydium rady nadzorczej Volkswagen AG. Posiedzenie dotyczyło wydarzeń związanych z manipulacją danymi dotyczącymi spalin w silnikach Diesla.

7-vw1Prezydium podjęło następujące ustalenia:

  1. Prezydium z głębokim smutkiem przyjmuje do wiadomości zaistniałe zdarzenia. Jego członkowie są świadomi nie tylko szkód finansowych jakie się z nimi wiążą, lecz przede wszystkim utraty zaufania wielu klientów na całym świecie.
  2. Członkowie prezydium są zgodni, że wszystkie zdarzenia muszą zostać wyjaśnione w sposób zdecydowany i zadbają o to, aby osoby odpowiedzialne za błędy zostały ukarane. Członkowie prezydium są jednocześnie zdeterminowani do wprowadzenia koncernu na nową, wiarygodną drogę.
  3. Członkowie prezydium przyjęli z wielkim zrozumieniem propozycję prezesa zarządu, profesora doktora Martina Winterkorna, ustąpienia ze stanowiska i o zakończenia jego umowy o pracę. Członkowie prezydium stwierdzają, że pan prof. Winterkorn nie wiedział o manipulowaniu wynikami badań. Jego gotowość do poniesienia odpowiedzialności, a tym samym wysłanie wyraźnego sygnału do przedsiębiorstwa i opinii publicznej, zostały przyjęte przez prezydium z największym szacunkiem. Pan prof. Winterkorn ma nieocenione zasługi dla Volkswagena. Z jego nazwiskiem wiąże się awans przedsiębiorstwa do rangi koncernu o globalnym znaczeniu. Członkowie prezydium dziękują panu prof. Winterkornowi za jego wybitną pracę w minionych dziesięcioleciach oraz za gotowość do poniesienia odpowiedzialności za obecną krytyczna sytuację. Taka postawa może być tylko przykładem.
  4. Propozycje dotyczące objęcia stanowisk przez nowe osoby zostaną przedstawione podczas posiedzenia rady nadzorczej w najbliższy piątek.
  5. Członkowie prezydium oczekują w najbliższych dniach dalszych konsekwencji personalnych. W koncernie bardzo aktywnie toczy się śledztwo. Wszyscy winni wydarzeń, które wyrządziły Volkswagenowi tę ogromną szkodę, zostaną z pełną konsekwencją pociągnięci do odpowiedzialności.
  6. Członkowie prezydium postanowili, że przedsiębiorstwo dobrowolnie złoży doniesienie do prokuratury w Brunszwiku. Zdaniem prezydium doszło do nieprawidłowości, które mogą mieć znaczenie także z punktu widzenia prawa karnego. Dochodzenie prokuratury będzie w każdej formie wspierane przez koncern Volkswagen.
  7. Członkowie prezydium proponują radzie nadzorczej Volkswagen AG powołanie specjalnej komisji, pod której kierownictwem prowadzone byłyby dalsze wyjaśnienia oraz przygotowania do wyciągnięcia koniecznych konsekwencji. Komisja specjalna współpracowałaby w tej sprawie z zewnętrznymi doradcami. Bliższe szczegóły na ten temat powinny zostać rozstrzygnięte na piątkowym posiedzeniu rady nadzorczej.
  8. Członkowie prezydium zdają sobie sprawę, że przezwyciężenie zaistniałego kryzysu zaufania jest zadaniem wymagającym wiele czasu, konsekwencji oraz cierpliwości.
  9. Członkowie prezydium wraz z pracownikami oraz zarządem podejmą się tego zadania z pełnym zaangażowaniem. Volkswagen jest wspaniałym przedsiębiorstwem, zbudowanym na pracy setek tysięcy ludzi. Uważamy, że przywrócenie mu pełnego zaufania klientów jest naszym zadaniem.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem