fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Rozwiązania dla wadliwych silników Diesla EA 189 dla KBA

25.11.2015 – Koncern Volkswagen przedstawił Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) działania korygujące dla wadliwych silników EA 189 o poj. 1,6 i 2,0 litrów. Opracowujac rozwiązania kierowano się minimalną uciążliwością dla klientów. Po wdrożeniu technik naprawczych silniki będą miały parametry zgodne z obowiązującymi normami emisji NOX i CO2.

8-vwRozwiązanie techniczne dla silnika Diesla o pojemności 1,2 litra będzie zaprezentowane Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) pod koniec miesiąca i ma dotyczyć aktualizacji oprogramowania.

KBA, po wnikliwym badaniu zatwierdził te działania, w związku z tym:

  • Silniki EA 189 o pojemności 1,6 litra będą wyposażone w umieszczony bezpośrednio przed przepływomierzem regulator składający się z siatki, łagodzącej zawirowania przepływu powietrza przed przepływomierzem, co zwiększy jego dokładność pomiarową. Dodatkowo silniki otrzymają nowe oprogramowanie. Czas wymiany tych elementów nie potrwa dłużej niż godzinę.
  • Silniki o pojemności 2,0 litrów otrzymają aktualizację oprogramowania, co zajmie ok. pół godziny.

Zaproponowane środki techniczne mają zredukować poziom emisji NOX i CO2 bez obniżania wydajności silnika i pogorszenia osiągów auta.
Obecnie pod okiem KBA opracowuje się niezbędne czynności serwisowe potrzebne do wdrożenia w 28 krajach Unii Europejskiej, w celu wymaganej naprawy podczas akcji przywoławczej, która ma potrwać przez cały 2016 r., a zacznie się już w styczniu.

Volkswagen skontaktuje się ze wszystkimi klientami i zapewni każdemu usługę w czasie najnogodniejszym dla uzytkowników aut. Na czas naprawy każdemu zapewni odpowiedni środek lokomocji.

Od października wszyscy klienci Volkswagena mają możliwość sprawdzenia, czy nieścisłość związana z emisją NOX dotyczy ich samochodu. Na stronie www.volkswagen.pl każdy klient po wprowadzeniu numeru VIN auta otrzymuje stosowną informację.

Podobne rozwiązanie jest oferowane w całej Europie przez pozostałe marki koncernu Volkswagen dla samochodów z wadliwymi silnikami EA 189. Inne marki koncernu – Audi, Seat, Skoda i Volkswagen Samochody Użytkowe – także planują wdrożenie odpowiednich środków technicznych w samochodach, posiadających wadliwe silniki.

Samochody są technicznie bezpieczne i mogą poruszać się po drogach publicznych bez żadnych ograniczeń.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem