Grupa PSA Peugeot Citroën i organizacja pozarządowa Transport & Environment podjęły decyzję o wspólnym działaniu w celu przeprowadzenia pomiarów i publikacji oficjalnych danych (do wiosny 2016 r.), dotyczących zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania najważniejszych modeli samochodów osobowych produkowanych przez PSA Peugeot Citroën na podstawie testów przeprowadzonych na ogólnodostępnych drogach w regionie paryskim (w strefach miejskich, pozamiejskich i na autostradach), a następnie (do wiosny 2017 r.) danych dotyczących poziomów emisji zanieczyszczeń emitowanych przez samochody osobowe Euro 6.2, a w szczególności tlenków azotu (NOX).
Co wymienić razem z paskiem rozrządu?
Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...