fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Złoty medal TTM 2016 – dla Testera SUN PDL

Tester PDL5500Firma Snap-on Diagnostics została nagrodzona złotym medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich TTM edycji 2016 za tester diagnostyczny – SUN PDL5500. Urządzenie umożliwia wykonywanie diagnostyki szeregowej poprzez komunikację ze sterownikami pojazdu dzięki funkcji analizy stanu pracy systemu oraz diagnostykę równoległą z wykorzystaniem oscyloskopu i multimetru.

Moduł oscyloskopu testera SUN PDL5500 zawiera szereg funkcji m. in. wbudowaną bazę informacji technicznych, przebiegi wzorcowe komponentów – czujników oraz elementów wykonawczych, sposób działania, lokalizację, sposób podłączenia do przeprowadzenia pomiarów, warunki przeprowadzenia pomiarów, spodziewane wyniki pomiarów i wskazówki dotyczące możliwych przyczyn usterki. W oprogramowaniu testera jest baza, zawierająca informacje dotyczące funkcjonowania i budowy układów, podzespołów oraz komponentów stosowanych w samochodach. Urządzenia SUN zawierają opisy prawidłowego wykonania procedur serwisowych takich jak np. kodowanie wtryskiwaczy, kalibracja czujnika kąta skrętu kierownicy, czy adaptacji automatycznej skrzyni biegów. Zaletą testera jest szybkość działania – dzięki dedykowanemu systemowi operacyjnemu SMX, urządzenie jest gotowe do pracy w pięć sekund.

Użytkownicy testerów Snap-on Diagnostics mogą korzystać z rocznego systemu bezpłatnego wsparcia technicznego.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem