fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction poprawiły siłę hamowania VW Golfa Mk6

Ferodo Eco FrictionFederal-Mogul Motorparts opublikował wyniki testu bezmiedziowych klocków hamulcowych Ferodo Eco-Friction z których wynika, że klocki hamulcowe firmy Federal-Mogul poprawiły siłę hamowania Volkswagena Golfa Mk6 o 10%. Testy efektywności hamowania zostały przeprowadzone w niezależnym ośrodku badawczym MIRA w Wielkiej Brytanii.

Porównano efektywność hamowania klocków Eco-Friction z czterema produktami, wykorzystując samochody osobowe Volkswagen Golf Mk6, Renault Captur oraz samochody dostawcze Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Klocki hamulcowe Eco-Friction zwiększyły siłę hamowania VW Golfa ze 100 km/h o 10%, a z prędkości 115 km/h o 17%. Testy Renault Captur wykazały wzrost efektywności o 10% lub 15%. Podobnie było w przypadku prób hamowania Peugeota Boxera i Fiata Ducato. W ich przypadku droga hamowania w zależności od prędkości skróciła się o 12 lub 16 metrów.

Nowa technologia oparta na bezmiedziowych materiałach ciernych znalazła zastosowanie w niemieckich marekach aut klasy premium – Mercedes-Benz i Audi.

Ferodo Wyniki testw

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem