fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Auto Nostalgia – Targi Pojazdów Zabytkowych

Konkurencyjną imprezą, która odbyła się w tym samym czasie co Oldtimer Warsaw Show, były targi Auto Nostalgia. Szkoda, że organizatorzy targów aut zabytkowych nie mogą dojść do porozumienia w kwestii terminu.
W tym roku na wystawie Auto Nostalgia pokazano kilka ciekawych pojazdów. Naszym zdaniem najciekawszy był Jensen Interceptor – jeden z pierwszych samochodów współczesnej ery z napędem na cztery koła. Ciekawie wyglądał też przerobiony Maluch.

Na targach nie zabrakło warsztatów, które zajmują się renowacją aut zabytkowych. Jak zwykle wystawiano dużo Mercedesów, Citroënów, Porsche, aut brytyjskich oraz z byłych krajów socjalistycznych. Z polskich aut pokazano m.in: trzydrzwiowego Poloneza, Syreny i Nysy. Sensację wzbudziła replika elektropowozu z napędem elektrycznym. Na wielu pojazdach była przyklejona kartka – do sprzedania.

nostalgia 002Okazuje się, że nawet Tarpan stał się klasykiem.

nostalgia 0059Czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy.

nostalgia 012Renault KJ1 z 1924 r. to jedeno ze starszych aut prezentowanych na wystawie.

nostalgia 031Takiego Malucha nie produkowano seryjnie.

nostalgia 072Toyota Corolla pierwszej generacji.

nostalgia 074Fiat 127 – coś dla mniej zamożnych.

nostalgia 082Bulli zawsze robi wrażenie.

nostalgia 090Wspaniały Pierce Arrow z 1925 r. z aluminiowym nadwoziem – nadal wygląda uroczo.

nostalgia 69Czy mnie jeszcze pamiętasz?

nostalgia 127Pierwszy model Porsche w wersji kabriolet to prawdziwy rarytas.                                   

nostalgia 131Bentley Type R z 1955 r. – wyprodukowano tylko 2323 egzemplarze.

nostalgia 136Rzadkość – trzydrzwiowy Polonez.

nostalgia 157Z tego powstanie Garbus.

nostalgia 160Do sprzedania była Syrena 105.

nostalgia 162A może Golf 1?

nostalgia 172Czyż ta Toyota Celica nie jest urocza?

nostalgia 185BMW 318 iA z 1982 r. coś dla miłośników tej marki.

nostalgia 207Wartburg 312 to poszukiwany obecnie model.

nostalgia 238Może już teraz ,,Beczka” jest za bardzo popularna?

nostalgia 247Chevrolet Impala z 1960 r. i jego oryginalne ogony.

nostalgia 183
Na wystawie prezentowano dużo Fatów 500.

 

 

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem