AD Polska zorganizował konkurs Supermechanik AD, który rozpoczął się na początku kwietnia i trwa do 30 czerwca. Aby wziąć udział w konkursie i sprawdzić swoją wiedzę z zakresu mechaniki i elektromechaniki samochodowej trzeba zostać klientem AD Polska i zarejestrować się na platformie internetowej konkursu.
Po rejestracji należy rozwiązać test, który składa się z 40 pytań wielokrotnego wyboru z zakresu teorii i praktycznej wiedzy warsztatowej. Każdy uczestnik ma dziesięć prób, aby rozwiązać test. Do drugiego etapu zakwalifikuje się stu uczestników konkursu z największą liczbą punktów zdobytą w najkrótszym czasie. Mechaników czeka 45-minutowy test, który wyłoni najlepszą dziesiątkę uczestników, którzy wezmą udział w rywalizacji wzorowanej na teleturnieju „Jeden z dziesięciu”. Do finału przejdą dwie osoby, których zadaniem będzie zdiagnozowanie i usunięcie tej samej usterki w dwóch identycznych samochodach. Tytuł Supermechanika AD 2016 zdobędzie uczestnik który szybciej upora się z problemem i uruchomi auto. Nagrodą główną w konkursie jest samochód osobowy Opel Astra. Nagrodą za zajęcie 2. miejsca jest voucher o wartości 5 tysięcy złotych netto na zakupy w AD Polska.
Partnerami głównymi projektu Supermechanik AD 2016 są Filtron, Castrol Edge i Gates, merytoryczne wsparcie zapewniają BETiS i HaynesPro. Ponadto, akcję wspomagają kluczowi dostawcy AD Polska: Centra Exide, Champion, Denso, Fram, Goodyear, K2, Magneti Marelli, Moje Auto, Nissens, Optimal, Philips, SWAG, Textar oraz Valeo.