fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

2,5-milionowy Volkswagen z Poznania

vwpoznaZ linii montażowej Volkswagen Poznań zjechało dwuipółmilionowe auto w historii spółki. Taką liczbę samochodów wyprodukowano w Poznaniu od 1993 r.

Nie od razu Poznań stał się centrum produkcji Transporterów i Caddy. W 1994 r. w fabryce rozpoczęto montaż samochodów Škoda Felicia. W kolejnych latach w Poznaniu montowano również różne modele marek: SEAT (Cordoba), Audi (A6) oraz Volkswagen (m.in. Bora, Polo, Passat). W 1996 r. Volkswagen Poznań utworzył odlewnię. Powstają w niej do dziś komponenty aluminiowe, które są montowane wielu samochodach różnych marek z koncernu Volkswagen. W latach 2002–2003 z linii montażowych poznańskiej fabryki zjechały ostatnie Škody Fabia, a fabryka została przygotowana do produkcji dwóch modeli bazowych: Volkswagena Caddy oraz Volkswagena Transportera.
11 grudnia 2007 r. świętowano w fabryce wyprodukowanie milionowego samochodu, którym był Caddy w wersji Maxi Furgon. 2,5-milionowym samochodem wyprodukowanym w fabryce Volkswagen Poznań jest czarny Volkswagen Caddy w wersji Trendline z silnikiem 1.4 TSI, wyposażony w klimatyzację, czujniki parkowania, przyciemnianie szyby w przedziale pasażersko-ładunkowym, podgrzewane fotele i instalację telefoniczną Bluetooth. Właścicielem jubileuszowego modelu został przedsiębiorca na co dzień prowadzący sad i tłocznię.

przekazaniekluczykwKluczyki do jubileuszowego samochodu zostały przekazane właścicielowi podczas oficjalnej konferencji prasowej, która odbyła się w fabryce Volkswagen Poznań. Symboliczny kluczyk wręczony został przez Dietmara Mnicha – dyrektora zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku i Piotra Łakomego – dyrektora marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem