fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Lumag rozbudowuje dział badań i rozwoju

Polski producent klocków hamulcowych zdecydował o rozszerzeniu kompetencji swojego wewnętrznego działu badań i rozwoju. W wyniku wprowadzanych zmian departament zostanie podzielony na dwie niezależne sekcje opracowujące nowe technologie dla pojazdów ciężarowych oraz osobowych.
lumag

Wchodzący w skład Lumag Sp. z o.o. wewnętrzy dział R&D odpowiada za wszystkie rozwiązania technologiczne wprowadzane przez marki Lumag oraz Breck. Pierwsza z nich koncentruje swoją produkcję na pojazdach użytkowych, druga na osobowych. Zatrudnieni w departamencie inżynierowie mają do swojej dyspozycji m.in. bardzo dobrze wyposażone stanowisko dynamometryczne do badania hamulców lub nowoczesną linię do produkcji nakładek antypiskowych. W wyniku wprowadzanych zmian dział badań i rozwoju będzie tworzony przez dwa zespoły skupione nad rozwojem produktów dla różnych segmentów rynku.
Tomasz Orłowski, dotychczasowy dyrektor działu badań i rozwoju, będzie odpowiedzialny za rozwój produktów dla samochodów osobowych przeznaczonych dla marki Breck, natomiast zespół kierowany przez Marcina Darownego skupi się na materiałach ciernych skierowanych dla aut użytkowych. Obaj kierownicy będą podlegać bezpośrednio prezesowi spółki.

Ostatnim efektem działań realizowanych przez dział badań i rozwoju jest zaprezentowana podczas targów Automechanika we Frankfurcie nowa linia klocków i tarcz hamulcowych marki Breck przeznaczona do aut klasy premium. Inżynierowie zatrudnieni w spółce Lumag opracowali specjalny materiał cierny o podwyższonych parametrach użytkowych, który idealnie współpracuje z tarczami wysokowęglowymi typu high-carbon.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem