fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Co z głębokością bieżnika?

zmianabienikaNiektórzy producenci opon lobbują obecnie na rzecz wprowadzenia przepisów o konieczności wymiany ogumienia z bieżnikiem zużytym do głębokości 3–4 mm. Jednym z koncernów, który utrzymuje swoje stanowisko, twierdząc, że obecny wymóg zmiany opon przy zużyciu do 1,6 mm głębokości bieżnika doskonale funkcjonuje w kontekście wyzwań stojących przed współczesną motoryzacją, jest Michelin.

Powody, dla których Michelin zdecydowanie sprzeciwia się zmianom w istniejących przepisach są trzy. To: bezpieczeństwo, koszt i ochrona środowiska. Przedstawiciele koncernu przypominają, że nie dysponujemy statystykami dowodzącymi związku między wzrostem liczby wypadków a głębokością bieżników poniżej 4 mm w samochodach uczestniczących w wypadkach, a droga hamowania pojazdu zależy od wielu czynników.
Wymiana opon przy zużyciu bieżnika do 3–4 mm będzie nieuchronnie prowadzić do ich częstszych zakupów, co z kolei przełoży się na znaczny wzrost kosztów eksploatacji pojazdów. Wymiana opony z 3–4 mm zamiast 1,6 mm pozostałego bieżnika to zakup nowej opony mniej więcej co dwa lata. Taki scenariusz z pewnością nie ucieszy posiadaczy aut. Miałoby to również kolosalny wpływ na koszty operatorów flot pojazdów i zwiększało całkowity koszt ich posiadania. Wzrosłyby miesięczne opłaty z tytułu najmu i leasingu pojazdów.
Jedyne co by się z pewnością poprawiło, to zyski koncernów oponiarskich.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem