fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Rusza rozbudowa fabryki w Dąbrowie

Jeszcze przed końcem roku rozpocznie się rozbudowa fabryki Brembo w Dąbrowie Górniczej. Na dodatkowych 22 tys. m2 powierzchni powstanie trzecia linia odlewni i 12 linii obróbczych.
rozbudowabrembo

Moce produkcyjne zakładu mają wzrosnąć o 100 000 ton rocznie, z opcją produkcji żeliwa szarego (tradycyjnie używanego do produkcji tarcz) i żeliwa sferoidalnego (stosowanego do odlewania zacisków przeznaczonych do lekkich pojazdów użytkowych). Nowa powierzchnia produkcyjna, zaprojektowana zgodnie z najwyższymi standardami Brembo, będzie zintegrowana z istniejącym obiektem.
Inwestycja w polski zakład to odpowiedź firmy na stały wzrost europejskiego popytu na tarcze hamulcowe i zaciski pływające. To także rezultat uzyskania przez Brembo dwóch nowych kontraktów z firmą Mercedes-Benz (dla samochodów osobowych i pojazdów użytkowych) – Brembo będzie dostawcą tarcz hamulcowych dla nowej generacji pojazdów z napędem na tylne koła produkowanych przez niemiecką firmę (klasy E, C, S i pochodne). Będzie też dostarczać tarcze i zaciski do nowego Mercedesa Sprintera.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem