fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Polacy tuningują zawieszenie

bilsteinFirma Bilstein przypomina, jak ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa na drodze są amortyzatory, które są łącznikiem nadwozia z kołami samochodu. Zły ich dobór może obniżyć docisk opony do nawierzchni drogi, a tym samym pogorszyć trakcję pojazdu, czy wydłużyć drogę hamowania.

Do takich samych problemów mogą doprowadzić zużyte bądź uszkodzone podczas eksploatacji amortyzatory. Wydawać by się mogło, że ze względu na nie najmłodszą strukturę parku samochodów osobowych, problem ten szczególnie dotyka Polski. A tymczasem z danych firmy Bilstein wynika, że w naszym kraju coraz większym zainteresowaniem cieszy się seria Performance, pozwalająca na dokonane modyfikacji zawieszenia, a także zestawy uzupełnione o sprężyny. To przede wszystkim efekt rosnącej świadomości wśród fanów tuningu. Jeszcze do niedawna w Polsce przybierał on postać kilku dodatków stylistycznych, których celem było wyróżnienie się z tłumu. Dziś kierowcy decydujący się na tuning zaczynają od podstaw, czyli modyfikacji zawieszenia.

testerbilstein
Polscy kierowcy są jednak świadomi kwestii związanych z bezpieczeństwem – czego dowodzą wyniki uzyskane podczas badań na mobilnym testerze zawieszenia Bilstein. W 2016 r. urządzenie to po raz pierwszy było udostępnione polskim kierowcom. Mobilny tester zawieszenia przyjechał do Polski w dwóch turach. Skorzystało z niego ponad 800 kierowców samochodów osobowych. W ponad 92 proc. stan zawieszenia w tych samochodach był na poziomie zadowalającym. Mobilny tester Bilstein ponownie przyjedzie do Polski w 2017 r.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem