fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Branża będzie zatrudniać

fabrykaVWZamówienia na samochody, części i podzespoły samochodowe stale rosną. Oznacza to również wzrost zapotrzebowania na pracowników w branży motoryzacyjnej. Jak wynika z danych MotoBarometru 2016, opracowanego przez firmę Exact Systems, przedsiębiorstwa motoryzacyjne w Polsce, Czechach, Słowacji i Rosji już wkrótce znacząco zwiększą zatrudnienie.

Przedstawiciele sektora motoryzacyjnego w Polsce zdają sobie sprawę z tego, że wraz ze wzrostem produkcji w branży powinno również wzrosnąć w niej zatrudnienie. Aż 60 proc. z nich spodziewa się wyższego zatrudnienia w ich firmach w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, co przewyższa wynik z poprzedniego badania, które miało miejsce w lipcu 2015 r. i wynosiło 39 proc. Ogłoszenia rekrutacyjne będą w dużej mierze dotyczyły pracowników niższego (76 proc.) oraz średniego szczebla (25 proc.). 7 proc. z nich będzie dotyczyło zatrudnienia menedżerów i kierowników.

– Motosektor to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Nowe inwestycje, rekordowe wartości eksportu, a przy tym oczekiwany przez niemal dwie trzecie przedsiębiorców w Polsce wzrost zatrudnienia. Wszystko zatem wskazuje na to, że rozpędu, który nabrała motoryzacja, nic nie zatrzyma i w tym roku. Wręcz przeciwnie, naszym zdaniem motoryzacja jeszcze przyspieszy. Hamulcem może się jednak okazać dostęp do wykwalifikowanej kadry, z którą już w tym roku mocno zmagali się pracodawcy. W tym niełatwym otoczeniu istotna będzie dywersyfikacja kanałów poszukiwania kandydatów i wyjście poza utarte schematy – mówi Jacek Opala, dyrektor rozwoju sprzedaży w Exact Systems S.A.
Jeszcze większe zapotrzebowanie na pracowników w sektorze motoryzacyjnym będzie u naszych sąsiadów. Na Słowacji wyniesie ono 79 proc., w Czechach 50 proc., a w Rosji 45 proc. Najniższe zapotrzebowanie w regionie na specjalistów w branży automotive będą mieli Niemcy, gdzie wzrost zatrudnienia szacowany jest na 13 proc. przy jego jednoczesnym spadku na poziomie 20 proc.
Coraz częściej tez słychać głosy, że to edukacja może być kołem ratunkowym dla branży automotive w Polsce. 65 proc. przedstawicieli branży uważa, że uruchomienie profilu motoryzacyjnego w szkołach zawodowych może być bardzo pomocne, a blisko 1/3 wskazuje na organizację szkoleń u samych pracodawców.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem