fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Bosch otwiera nowy dział

Na początku 2018 roku ma ruszyć nowy dział firmy Bosch - Powertrain Solutions. Oprócz obszaru elektromobilności w jego skład wejdą obecnie istniejące jednostki Gasoline Systems i Diesel Systems.

Według szacunków firmy w 2025 roku na świecie ma zostać wyprodukowanych około 20 milionów samochodów hybrydowych i elektrycznych oraz 85 milionów aut napędzanych silnikami benzynowymi i Diesla. W związku z tym firma zdecydowała się połączyć jednostki zajmujące się różnymi rodzajami napędów w jeden dział. Przedstawiciele firmy przekonują, że Bosch, jako znany dostawca układów napędowych, będzie przygotowany na różne scenariusze. - Dziś nie wiadomo jeszcze, który rodzaj napędu czy ich kombinacja będą dominujące, dlatego działamy dwutorowo i rozbudowujemy nasze kompetencje oraz know-how zarówno w obszarze elektromobilności, jak i silników spalinowych – mówi dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions i członek zarządu spółki. Dzięki stworzeniu nowego działu firma chce oferować rozwiązania napędowe z jednego źródła oraz rozwiązania systemowe, które są uzupełnieniem oferty pojedynczych podzespołów.

Bosch przeznacza rocznie kilka miliardów euro na innowacje w kategorii rozwiązań napędowych, a w samą elektromobilność inwestuje 400 milionów euro. W pracach rozwojowo-badawczych główny nacisk kładzie na rozwój akumulatorów. Przy opracowywaniu rozwiązań w tej dziedzinie pracuje około 1 800 ekspertów.

Dział Powertrain Solutions będzie zatrudniał około 88 000 pracowników w 25 krajach. Przedstawiciele firmy podkreślają, że reorganizacja nie wpłynie znacząco na zatrudnienie.

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem