Z badań rynkowych wynika, że w czasach pandemii o ok. 40% spadła liczba wizyt w warsztatach samochodowych, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Te dane wydają się prawdopodobne, gdy wychodzenie z domu zostało bardzo ograniczone, a wiele warsztatów zawiesiło swoją działalność. Luzowanie restrykcji natychmiast wykorzystały niektóre warsztaty, które w tym trudnym czasie notują wzrost liczby klientów. Warsztaty te pozyskały nowych klientów, gdyż jako pierwsze zorganizowały akcję informacyjną, że pracują, zakupiły ozonatory i wykonały wiele działań przystosowujących je do nowej sytuacji. Co prawda nikt nie wie, jak długo potrwa zagrożenie koronawirusem, ale zapewne kiedyś się skończy. Jednocześnie z licznych ankiet konsumenckich wynika, że zainteresowanie własnym samochodem wcale się nie zmniejszy, a nawet wzrośnie. Aż 94% respondentów uważa, że samochód jest obecnie najbezpieczniejszym środkiem transportu umożliwiającym wymaganą izolację. Z powodu ograniczania kontaktów coraz więcej osób poszukuje używanej przyczepy kempingowej na wakacje, chociaż jeszcze do niedawna o spędzaniu wakacji na polu namiotowym myśleli nieliczni. Z raportu „Jaka będzie Polska po epidemii?” opublikowanym przez Instytut Badań Zmian Społecznych wynika, że ok. 80% Polaków po koronawirusie zamierza poruszać się na co dzień samochodem, w tym prawie 5% zamieni dotychczas wybierany transport publiczny na auto. Można więc zakładać, że samochody będą eksploatowane i będą wymagać okresowej obsługi w warsztatach, również niezależnych.
Miejmy nadzieję, że pojawiło się światełko w tunelu.
Życzę zdrowia i optymizmu!
Ryszard Polit
redaktor naczelny
SPIS TREŚCI:
NOWOŚCI
Więcej amortyzatorów SACHS CDC
Lampa UV w Inter Carsie
Valeo poszerza ofertę
Ozonator od TEXY
mega macs PC w wersji LITE
Z ŻYCIA BRANŻY
Wyniki Boscha w Polsce w 2019 roku
Deklaracja Open Covid-19
Czyściwa MEWA
VW i KIA przedłużają gwarancję
Szkolenia dla uczniów szkół samochodowych
ZF rozpoczyna produkcję CeTrax
Autoryzowana sieć Infiniti
Ulgi dla warsztatów
Platforma wiedzy Nissens
VW z Fordem
ZF finalizuje przejęcie WABCO
PRAKTYKA WARSZTATOWA
Testery omijające bramkę SGW
Przekładnie kierownicze
Naprawy blacharsko-lakiernicze
Oscyloskop w warsztacie (cz. 10) – sonda lambda
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 13, Opel)
Wymiana oleju to za mało
Naprawa sprzęgła w Mini One
Silnik EA888 koncernu VW w warsztacie (cz.4) – Valvelift
Opony po dłuższym postoju
PRODUKTY
Wycieraczki
Hella CSC-Tool SE – druga generacja
W WARSZTACIE
Zabezpieczenie antykorozyjne – usługa dodatkowa
AUTO I TECHNIKA
Hybrydowe Mitsubishi
TRENDY
Nadchodzi telematyka
STREFA BIZNES
Warsztaty sieciowe w okresie pandemii
Jak przetrwać
Biznes po koronawirusie
Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych
AUTO MOTO SERWIS na luzie