fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Światełko w tunelu?

Okladka AMS 05 2020Z badań rynkowych wynika, że w czasach pandemii o ok. 40% spadła liczba wizyt w warsztatach samochodowych, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Te dane wydają się prawdopodobne, gdy wychodzenie z domu zostało bardzo ograniczone, a wiele warsztatów zawiesiło swoją działalność. Luzowanie restrykcji natychmiast wykorzystały niektóre warsztaty, które w tym trudnym czasie notują wzrost liczby klientów. Warsztaty te pozyskały nowych klientów, gdyż jako pierwsze zorganizowały akcję informacyjną, że pracują, zakupiły ozonatory i wykonały wiele działań przystosowujących je do nowej sytuacji. Co prawda nikt nie wie, jak długo potrwa zagrożenie koronawirusem, ale zapewne kiedyś się skończy. Jednocześnie z licznych ankiet konsumenckich wynika, że zainteresowanie własnym samochodem wcale się nie zmniejszy, a nawet wzrośnie. Aż 94% respondentów uważa, że samochód jest obecnie najbezpieczniejszym środkiem transportu umożliwiającym wymaganą izolację. Z powodu ograniczania kontaktów coraz więcej osób poszukuje używanej przyczepy kempingowej na wakacje, chociaż jeszcze do niedawna o spędzaniu wakacji na polu namiotowym myśleli nieliczni. Z raportu „Jaka będzie Polska po epidemii?” opublikowanym przez Instytut Badań Zmian Społecznych wynika, że ok. 80% Polaków po koronawirusie zamierza poruszać się na co dzień samochodem, w tym prawie 5% zamieni dotychczas wybierany transport publiczny na auto. Można więc zakładać, że samochody będą eksploatowane i będą wymagać okresowej obsługi w warsztatach, również niezależnych.
Miejmy nadzieję, że pojawiło się światełko w tunelu.

Życzę zdrowia i optymizmu!

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

 

SPIS TREŚCI:

NOWOŚCI
Więcej amortyzatorów SACHS CDC
Lampa UV w Inter Carsie
Valeo poszerza ofertę
Ozonator od TEXY
mega macs PC w wersji LITE

Z ŻYCIA BRANŻY
Wyniki Boscha w Polsce w 2019 roku
Deklaracja Open Covid-19
Czyściwa MEWA
VW i KIA przedłużają gwarancję
Szkolenia dla uczniów szkół samochodowych
ZF rozpoczyna produkcję CeTrax
Autoryzowana sieć Infiniti
Ulgi dla warsztatów
Platforma wiedzy Nissens
VW z Fordem
ZF finalizuje przejęcie WABCO

PRAKTYKA WARSZTATOWA
Testery omijające bramkę SGW
Przekładnie kierownicze
Naprawy blacharsko-lakiernicze
Oscyloskop w warsztacie (cz. 10) – sonda lambda
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 13, Opel)
Wymiana oleju to za mało
Naprawa sprzęgła w Mini One
Silnik EA888 koncernu VW w warsztacie (cz.4) – Valvelift
Opony po dłuższym postoju

PRODUKTY
Wycieraczki
Hella CSC-Tool SE – druga generacja

W WARSZTACIE
Zabezpieczenie antykorozyjne – usługa dodatkowa

AUTO I TECHNIKA
Hybrydowe Mitsubishi

TRENDY
Nadchodzi telematyka

STREFA BIZNES
Warsztaty sieciowe w okresie pandemii
Jak przetrwać
Biznes po koronawirusie
Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

AUTO MOTO SERWIS na luzie

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem