fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 02 2021

Artykuł sponsorowany

Hybrydowy tort o czterech smakach

Choć pierwszy samochód elektryczny powstał niespełna 200 lat temu, dopiero w obecnych czasach obserwujemy rosnącą z roku na rok popularność tych aut. Jesteśmy świadkami zmieniającego się rynku motoryzacyjnego, który jest podobny do tortu o czterech smakach – benzynowego, dieslowskiego, hybrydowego i elektrycznego. Pikanterii dodaje fakt, że udział poszczególnych składowych zmienia się w olbrzymim tempie.

Czytaj więcej...

Pełne artykuły

Silniki Mazdy z technologią Skyactiv-G w warsztacie

W uzupełnieniu wiedzy technicznej potrzebnej do serwisowania benzynowych silników Mazdy przedstawione zostaną dane niezbędne do przetestowania czujników układu dolotowego i informacje o układach napędowym i ładowania oraz procedurach obsługi elektrycznego hamulca postojowego.

Czytaj więcej...

Oscyloskop w warsztacie – magistrala danych CAN

Już od ponad dwóch dekad wymiana informacji pomiędzy poszczególnymi sterownikami w pojazdach samochodowych jest powszechnie realizowana za pośrednictwem magistrali typu CAN. Taka forma transmisji danych pozwoliła na ograniczenie liczby przewodów i złącz instalacji elektrycznej oraz umożliwiła szybkie i bezzakłóceniowe komunikowanie się sterowników. Zastosowanie oscyloskopu pozwala na obserwację przebiegów sygnałów sieci CAN i identyfikację potencjalnych usterek.

Czytaj więcej...

Bezstopniowe skrzynie Multitronic

Aby optymalnie wykorzystać moment obrotowy silnika, skrzynia Multitronic posiada przekładnię pasową wyposażoną w wariator. Rolę pasa w tej przekładni pełni łańcuch, natomiast wariator umożliwia bezstopniową zmianę przełożeń przekładni w sposób płynny i pozbawiony przerw w przenoszeniu siły napędowej.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Samoładująca się hybryda

Okladka AMS 02 2021Z badania zleconego przez koncern Volkswagen wynika, że poziom wiedzy społeczeństwa na temat różnic w napędach hybrydowych jest wyjątkowo niski. Aż 80% Polaków deklaruje, że orientuje się, czym są napędy hybrydowe, ale już tylko 36% twierdzi, że odróżnia zwykły napęd hybrydowy (HEV) od hybrydy typu plug-in (PHEV), a więc ładowanej z gniazdka. Dzięki mądrze sformułowanym i wzajemnie wykluczającym się pytaniom ankietowym okazało się, że niespełna co druga osoba deklaruje, iż zdecydowanie odróżnia rodzaje hybryd i potrafi prawidłowo ocenić ich cechy. Potencjalny nabywca auta szuka informacji o nim na stronach internetowych koncernów samochodowych. Tam jednak marginalizuje się informacje techniczne, co jest charakterystyczne dla niemal wszystkich producentów pojazdów. Drugim źródłem wiedzy są sprzedawcy samochodów, którzy w wielu przypadkach mają marne pojęcie o technice modeli, które oferują. Do naszej redakcji zgłaszają się posiadacze nowych samochodów hybrydowych typu HEV, pytając, dlaczego w trybie elektrycznym mogą przejechać tylko kilka kilometrów, a nie 60, jak im mówił sprzedawca przy zakupie. Problem braku rzetelnego informowania klienta dotyczy nie tylko napędu hybrydowego, lecz także, np. rodzaju przekładni automatycznej.
Apelujemy do producentów samochodów o ujawnianie pełnych danych i podnoszenie kultury technicznej naszego społeczeństwa. Obecnie zakłada się, że nabywcy nie interesują się techniką. Może jednak istnieje garstka ciekawskich, dla których warto podawać dane techniczne z prawdziwego zdarzenia.

 

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

SPIS TREŚCI

NOWOŚCI
Nowe amortyzatory od Bilsteina
ATE zmienia opakowania
Opony do hybryd
Więcej referencji od Denso
UFI Filters dla Volkswagena
Retrofity Narva
Nowa lampa Philipsa
Nowy tester diagnostyczny TEXA
Całoroczna opona Pirelli
Całoroczna Yokohama

Z ŻYCIA BRANŻY
Ekologiczny Clarios
Podziękowania dla mechaników
Neutralność węglowa Valeo
Restrukturyzacja Daimlera
Bosch i komputery samochodowe
Moto-Profil z sukcesem
Leasing z Inter Carsem
Sieć NexusAuto z Totalem

PRAKTYKA WARSZTATOWA
PassThru krok po kroku (cz. 25) – Mercedes-Benz
Zostań ekspertem firmy Brembo
Uszczelniamy kampera
Elektroniczna książka serwisowa krok po kroku (cz. 1) – Mercedes-Benz
Półosie napędowe
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 18) – Lexus

TEMAT NUMERU – OLEJE SILNIKOWE
Oleje silnikowe – ciągłe zmiany
Olej do wyeksploatowanych silników
Olej do silników z FAP
Filtracja oleju silnikowego

PRODUKTY
Chłodnice cieczy i powietrza
Czy warto inwestować w płyn do chłodnic?

HYBRYDY W WARSZTACIE
Diagnostyka Toyoty RAV4
Silniki spalinowe w autach hybrydowych (cz. 1)

STREFA SZEFA
Części regenerowane – to się opłaca

STREFA BIZNES
Sprzedaż części w internecie
Wynajem coraz popularniejszy

AUTO MOTO SERWIS na luzie

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem