fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku (cz. 23) – Opel (cz. 2)

W drugiej części tekstu o PassThru Opla przedstawimy procedurę programowania sterowników w pojazdach wyprodukowanych przed fuzją z Grupą PSA. Służy do tego program SPS. W pierwszej części artykułu zaprezentowano procedury diagnostyki pojazdów Opla.

PTOPEL

Po fuzji Opla z Grupą PSA procedury PassThru modeli niemieckiej marki trochę się skomplikowały. Przypomnijmy, programowania sterowników w modelach wyprodukowanych przed fuzją należy dokonywać programem SPS, a aut po fuzji – programem DiagBox. Oba programy są dostępne przez portal Service Box obsługujący także marki: Citroën, Peugeot, DS, Opel/Vauxhall i Chevrolet.
Obsługę programu DiagBox opisaliśmy w numerze 4/2018 „Auto Moto Serwisu”. Obecnie przedstawimy procedurę przeprogramowania sterowników za pomocą programu SPS, a więc dla pojazdów wyprodukowanych przed fuzją. Obsługa tego programu zawiera kilka pułapek. Najbardziej kuriozalny jest komunikat o zakończeniu czasu dostępu lub naruszeniu bezpieczeństwa pojawiający się w sytuacji zbyt wolnego obsługiwania programu. Operator popędza użytkownika, by „klikał” szybciej, a obsługa portalu nie jest intuicyjna i wymaga zastanowienia lub spokojnego przeczytania komunikatów. Do tej pory, opisując procedury PassThru różnych marek nie spotkaliśmy innego portalu, którego operator zmusza użytkownika do szybszej pracy. Ciekawa jest też zasada, że czas dostępu do programu SPS Opel ustalił na dwie godziny.
Diagnozowany samochód marki Opel połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z modułem Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd. Program SPS kiepsko działał w przeglądarce internetowej Mozilla Firefox, Grupa PSA zaleca Internet Explorer, a my posługiwaliśmy się Google Chrome.
Otwieramy stronę http://public.servicebox.peugeot.com


PASSTHRU

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem