fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Testery omijające bramkę SGW

Nowe samochody koncernów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) oraz Daimler są wyposażone w elektroniczną blokadę dostępu do niektórych funkcji diagnostycznych (Security Gateway).

Procedurę ominięcia bramki SGW w pojazdach koncernu FCA opisywaliśmy w numerach 7/2019 oraz 1/2020 „Auto Moto Serwisu”. Przypomnijmy, testerem diagnostycznym nieaprobowanym przez FCA można odczytać jedynie dane identyfikacyjne układu sterowania, pamięć błędów i wartości mierzone z czujników. Nie można wykonać tak podstawowych czynności diagnostycznych, jak: kasowanie pamięci błędów, adaptacje (w tym wskaźnika przeglądu serwisowego), kodowanie czy uruchamianie elementów wykonawczych. Pełną diagnostykę pojazdów marek FSA z bramką SGW można dokonać po założeniu konta na portalu (www.technicalinformation.fiat.com) i dokonaniu opłaty. FCA opublikował wykaz aprobowanych, uniwersalnych testerów diagnostycznych, które podajemy w tabeli.

SGWPodobną bramkę, Seed&Key, wprowadził koncern Daimler, m.in. dla pojazdów osobowych marek Mercedes-Benz i Smart. Jak informuje Bosch, zabezpieczenie to można ominąć korzystając z testerów KTS 560, KTS 590 lub KTS 350 z nową wersją oprogramowania ESI [tronic] 2.0. W przeciwieństwie do FCA nie trzeba nawet zakładać kontra na portalu Mercedesa. Po połączeniu z diagnozowanym pojazdem za pomocą ww. testera w programie ESI trzeba wyłączyć zabezpieczenie przez zakładkę „odblokowanie pojazdu”.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem