fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 03 2021

Bosch: zwiększ zyski swojego warsztatu

Pełne artykuły

Silniki Mazdy z technologią Skyactiv-G w warsztacie

W uzupełnieniu wiedzy technicznej potrzebnej do serwisowania benzynowych silników Mazdy przedstawione zostaną dane niezbędne do przetestowania czujników układu dolotowego i informacje o układach napędowym i ładowania oraz procedurach obsługi elektrycznego hamulca postojowego.

Czytaj więcej...

Oscyloskop w warsztacie – magistrala danych CAN

Już od ponad dwóch dekad wymiana informacji pomiędzy poszczególnymi sterownikami w pojazdach samochodowych jest powszechnie realizowana za pośrednictwem magistrali typu CAN. Taka forma transmisji danych pozwoliła na ograniczenie liczby przewodów i złącz instalacji elektrycznej oraz umożliwiła szybkie i bezzakłóceniowe komunikowanie się sterowników. Zastosowanie oscyloskopu pozwala na obserwację przebiegów sygnałów sieci CAN i identyfikację potencjalnych usterek.

Czytaj więcej...

Bezstopniowe skrzynie Multitronic

Aby optymalnie wykorzystać moment obrotowy silnika, skrzynia Multitronic posiada przekładnię pasową wyposażoną w wariator. Rolę pasa w tej przekładni pełni łańcuch, natomiast wariator umożliwia bezstopniową zmianę przełożeń przekładni w sposób płynny i pozbawiony przerw w przenoszeniu siły napędowej.

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku (cz. 25) – Ford

Ford był pierwszą marką, od której w 2017 roku rozpoczęliśmy cykl artykułów o PassThru. Od tego czasu nieco zmieniły się procedury, dlatego powracamy do tej marki.

FORD

Ford bardzo rzetelnie traktuje współpracę z warsztatami niezależnymi. Warsztat niezależny ma dostęp do wielu funkcjonalności i przydatnych informacji w szerszym zakresie niż w innych markach. Za pośrednictwem strony internetowej FordEtis możliwy jest dostęp do:
• diagnostyki pojazdu i aktualizacji oprogramowania sterowników. Jednak dostęp do niektórych procedur, np. programowania kluczyków i określonych zastosowań dotyczących zabezpieczeń modułów, wymaga zdobycia dodatkowych uprawnień. Można je uzyskać, kontaktując się z pomocą techniczną Forda;
• schematów instalacji elektrycznej, widoków złączy i położenia elementów;
• technicznych biuletynów serwisowych (TSB);
• diagnostycznych kodów usterek (DTC) wraz z opisem;
• kart przeglądu przedsprzedażnego (PDI) i przeglądów okresowych;
• elektronicznej książki serwisowej;
• katalogu części zamiennych Forda (online);
• informacji o możliwych konwersjach/modyfikacjach pojazdów (podręcznik montażu nadwozia i wyposażenia, dwuwymiarowe rysunki techniczne);
• procedur napraw powypadkowych, rozmiary nadwozi, sprawdzanie tolerancji, informacje o zabezpieczeniu antykorozyjnym, informacje o naprawach lakierniczych. Producenci pojazdów niezbyt chętnie udostępniają warsztatom niezależnym procedury napraw powypadkowych.

Obsługa programu Forda w niektórych miejscach nie jest intuicyjna, a nawet zawiera sprytne pułapki. Jedną z nich jest uruchamianie się programu Forda przy każdorazowym otworzeniu programu Windows, jeśli w porę nie wyłączymy tej funkcji. Za to strona internetowa i sam program są dostępne w języku polskim. Pierwsza rejestracja przebiega bez najmniejszych problemów. Wykupienie abonamentu umożliwia przeprogramowanie sterowników, diagnostykę i dostęp do dokumentacji technicznej i schematów elektrycznych. Dostęp do elektronicznej książki serwisowej nie jest automatyczny, lecz wymaga wysłania e-maila do Forda z prośbą o umożliwienie dostępu. Procedurę dostępu do elektronicznej książki serwisowej Forda opiszemy w innym artykule. Diagnozowany samochód podłączyliśmy przewodowo przez złącze OBD z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który również przewodem podłączyliśmy do urządzenia Bosch DCU 220 (komputer) mającym dostęp do Internetu. Zalecamy podłączenie ładowarki w trybie buforowym (my korzystamy z ładowarki Bosch BAT 690). Chociaż Ford tego oficjalnie nie wymaga, sugerujemy korzystanie z przeglądarki Google Chrome, a nie Mozilla Firefox czy Opera. Występują problemy z obsługą programu Forda na niektórych wyszukiwarkach.
W wyszukiwarkę Google Chrome wpisujemy: etis.ford.com.

FORD1

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem