fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku – Grupa Renault – usunięcie blokady ODB

Grupa Renault jest kolejnym producentem pojazdów, który wprowadził blokadę gniazda diagnostycznego OBD w nowych samochodach. Można ją wyłączyć, za co Renault życzy sobie 50 euro. W numerze 6/2020 „Auto Moto Serwisu” opisaliśmy procedurę PassThru, teraz przestawimy sposób ominięcia blokady z użyciem programu Bosch ESI Tronic 2.0.

PTrenault

Blokada gniazda OBD uniemożliwia przeprowadzenie szeregu czynności diagnostycznych, jak cofnięcie wskaźnika przeglądu, czy wykonanie kalibracji/adaptacji. Do wyłączenia blokady wymagana jest rejestracja na portalu Renault, zakup tokena (jednorazowo 30 euro) i programu odblokowującego za jednorazową opłatę 50 euro. Po zakupie programu odblokowującego i tokena, co w sumie kosztuje 80 euro, nie są pobierane żadne inne opłaty przy kolejnym odblokowaniu gniazda diagnostycznego w następnym samochodzie. Do odblokowania gniazda diagnostycznego i przeprogramowania sterowników służy ten sam token. Jeśli posiadamy już dostęp do programu umożliwiającego przeprogramowanie sterowników Grupy Renault i mamy już token, zakup nowego nie jest potrzebny. Przypomnijmy, token – to dodatkowy certyfikat zabezpieczający, który po zamówieniu w postaci pamięci USB jest nam dostarczany kurierem.
W związku z wprowadzeniem nowej funkcjonalności, niektóre strony portalu Renault uległy niewielkiej zmianie, co prezentujemy na poniższych zrzutach ekranowych. Proces pierwszej rejestracji, dostęp do dokumentacji technicznej i przeprogramowanie sterowników omówiliśmy w numerze 6/2020 „Auto Moto Serwisu”.
Niestety, strona ASOS jest dostępna wyłącznie w języku angielskim lub francuskim, bo Grupa Renault to światowy koncern. Wchodzimy na stronę asos.renault.com.

 
opisalimy

Pełna procedura zostanie opisana w wydaniu 4/2021 Auto Moto Serwisu

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem