fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Kontrola ustawienia reflektorów LED

Kontrola ustawienia reflektorów nowych typów budzi w warsztatach wiele pytań i niejasności. Problem opisaliśmy w wydaniu 1/2021 „Auto Moto Serwisu”. Dzięki uprzejmości firmy Hella Polska przeprowadziliśmy procedurę ustawiania świateł ledowych cyfrowym urządzeniem SEG V.

LEDustawienie

Ustawianie reflektorów ledowych można przeprowadzać urządzeniami analogowymi lub cyfrowymi. My wybraliśmy urządzenie cyfrowe, które – chociaż droższe – zapewnia dokładniejszy i szybszy pomiar.
Urządzenie SEG V umożliwia kontrolę i regulację wszystkich typów reflektorów w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Dzięki wbudowanej kamerze obraz jest przetwarzany cyfrowo i wyświetlany na ekranie, dzięki czemu proces regulacji reflektora jest dokładny. W SEG V zastosowano laserowy system pozycjonowania głowicy pomiarowej w stosunku do badanego reflektora i kompensację położenia osi optycznej głowicy pomiarowej przy nierównej podłodze. Na ekranie wyświetlane są: światłość (w lx lub cd), pochylenie (%) i asymetria (%) oraz cztery strzałki, których kolor określa ewentualną konieczność przeprowadzenia korekty reflektora.
Reflektory ustawialiśmy w samochodzie VW Passat z 2015 r. wyposażonym w system oświetlenia adaptacyjnego. Przy samochodach z takim typem oświetlenia niezbędny jest również tester diagnostyczny, który umożliwia przeprowadzenie procedury ewentualnej regulacji reflektora. My korzystaliśmy z testera Hella Gutmann megamacs 77, który ma możliwość szybkiej identyfikacji auta przez odczyt numeru VIN pojazdu i zawiera informacje o warunkach przeprowadzenia regulacji.
W naszym opisie pomijamy przygotowanie pojazdu do kontroli ustawienia reflektorów, jak sprawdzenie ciśnienia powietrza w oponach czy oczyszczenie reflektorów.

 
Pełna procedura została opisana w wydaniu 4/2021 Auto Moto Serwisu

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem