fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

PassThru krok po kroku (cz. 27) – Grupa PSA

Mimo połączenia Grupy PSA z Fiat Chrysler Automobiles dotychczasowe adresy stron obu koncernów dla warsztatów niezależnych na razie są takie same. Uzyskanie dostępu do diagnostyki i przeprogramowania sterowników w autach PSA nie jest trudne i nie wymaga przechodzenia specjalnej weryfikacji.

PT PSA


Za pomocą strony PSA możliwe jest diagnozowanie i przeprogramowanie sterowników w pojazdach marek Citroën/Peugeot/DS, a także nowych modeli Opel/ Vauxhall i europejskich modeli Chevroleta. Strona PSA umożliwia także dostęp do dokumentacji technicznej, katalogu części, schematów elektrycznych i metodologii napraw. Przypomnijmy, diagnozowanie aut marki Opel przedstawiliśmy w wydaniach 7 i 8/2020 „Auto Moto Serwisu”, a pojazdów Fiat Chrysler – w numerze 1/2021.

W przypadku diagnozowania samochodów marek Peugeot/ Citroën/DS trzeba wykupić tzw. żeton, który jest ważny przez siedem dni, ale dla jednego auta o określonym numerze VIN. Podczas jednej transakcji zakupowej można zapłacić za kilka żetonów, ale maksymalnie 1000. Zakupiony żeton lub żetony znajdują się „w gotowości”, a aktywacji można dokonać w momencie, gdy auto przyjedzie do warsztatu. Natomiast dostęp do dokumentacji technicznej można wykupić na godzinę, dobę i dłużej. Zanim wykupimy dostęp do dokumentacji technicznej możemy przejrzeć zasoby, chociażby pod kątem instrukcji postępowania z danym kodem błędu. Pierwsza rejestracja do strony PSA przebiega bezproblemowo. My korzystaliśmy z auta marki Peugeot, które połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z testerem Bosch KTS 590 również przewodem połączonym z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do Internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd. Przed przystąpieniem do diagnostyki pojazdu PSA warto zwrócić uwagę, czy dany model wymaga umieszczenia kluczyka zapłonu w specjalnym schowku.
W przeciwnym razie mogą wystąpić problemy z przeprowadzeniem diagnostyki. Drugi element, utrudniający diagnostykę niektórych modeli, to przejście auta w tryb „uśpienia”. Funkcję tę można wyłączyć, co pokazujemy poniżej. Obsługa obecnej wersji programu DiagBox jest nieco łatwiejsza w porównaniu z wersjami poprzednimi.

Otwieramy stronę http://public.servicebox.peugeot.com.

Pełna procedura została opisana w wydaniu 5/2021 „Auto Moto Serwisu”

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem