Mimo połączenia Grupy PSA z Fiat Chrysler Automobiles dotychczasowe adresy stron obu koncernów dla warsztatów niezależnych na razie są takie same. Uzyskanie dostępu do diagnostyki i przeprogramowania sterowników w autach PSA nie jest trudne i nie wymaga przechodzenia specjalnej weryfikacji.
Za pomocą strony PSA możliwe jest diagnozowanie i przeprogramowanie sterowników w pojazdach marek Citroën/Peugeot/DS, a także nowych modeli Opel/ Vauxhall i europejskich modeli Chevroleta. Strona PSA umożliwia także dostęp do dokumentacji technicznej, katalogu części, schematów elektrycznych i metodologii napraw. Przypomnijmy, diagnozowanie aut marki Opel przedstawiliśmy w wydaniach 7 i 8/2020 „Auto Moto Serwisu”, a pojazdów Fiat Chrysler – w numerze 1/2021.
W przypadku diagnozowania samochodów marek Peugeot/ Citroën/DS trzeba wykupić tzw. żeton, który jest ważny przez siedem dni, ale dla jednego auta o określonym numerze VIN. Podczas jednej transakcji zakupowej można zapłacić za kilka żetonów, ale maksymalnie 1000. Zakupiony żeton lub żetony znajdują się „w gotowości”, a aktywacji można dokonać w momencie, gdy auto przyjedzie do warsztatu. Natomiast dostęp do dokumentacji technicznej można wykupić na godzinę, dobę i dłużej. Zanim wykupimy dostęp do dokumentacji technicznej możemy przejrzeć zasoby, chociażby pod kątem instrukcji postępowania z danym kodem błędu. Pierwsza rejestracja do strony PSA przebiega bezproblemowo. My korzystaliśmy z auta marki Peugeot, które połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z testerem Bosch KTS 590 również przewodem połączonym z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do Internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd. Przed przystąpieniem do diagnostyki pojazdu PSA warto zwrócić uwagę, czy dany model wymaga umieszczenia kluczyka zapłonu w specjalnym schowku.
W przeciwnym razie mogą wystąpić problemy z przeprowadzeniem diagnostyki. Drugi element, utrudniający diagnostykę niektórych modeli, to przejście auta w tryb „uśpienia”. Funkcję tę można wyłączyć, co pokazujemy poniżej. Obsługa obecnej wersji programu DiagBox jest nieco łatwiejsza w porównaniu z wersjami poprzednimi.
Otwieramy stronę http://public.servicebox.peugeot.com.
Pełna procedura została opisana w wydaniu 5/2021 „Auto Moto Serwisu”