fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Aktualne Wydanie

Okladka AMS 08 2020Drodzy Czytelnicy,

rok 2020 przejdzie do historii jako wyjątkowy. Pandemia koronawirusa zmieniła nie tylko nasze życie i przyzwyczajenia, lecz także nawyki klientów i rynkowe trendy. Wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku nie pozbędziemy się koronawirusa, a niektórzy wieszczą, że pozostanie on z nami, jak wirus grypy, aż do wynalezienia skutecznej szczepionki. Paradoksalnie, warsztaty niezależne nie muszą stracić w czasach pandemii, gdyż wzrasta zainteresowanie indywidualnymi środkami transportu, a samochody te wymagają serwisowania.
W przyszłym roku wydamy osiem numerów „Auto Moto Serwisu”.
Będziemy kontynuować nasze stałe cykle tematyczne, m.in.: „PassThru – krok po kroku”. Okazuje się, że kilku producentów pojazdów, jak Ford czy Fiat „unowocześniło” swoje portale, dlatego opisane do tej pory procedury wymagają korekty. W przyszłym roku zajmiemy się też serwisowaniem pojazdów z napędem hybrydowym i wieloma nowymi tematami.
Niestety, z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczą, w przyszłym roku nie odbędzie się kolejna, XXII edycja Olimpiady Techniki Samochodowej.

 Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

SPIS TREŚCI

NOWOŚCI
Nowości w ofercie Elit Polska
DENSO rozszerza ofertę części
Wysyp nowości od OSRAM-a
Aktualizacja Denso-eVidens
Preparaty przeciw koronawirusom
Oprogramowanie GaraShild dla warsztatów
Nowa gama olejów Total

Z ŻYCIA BRANŻY
BorgWarner finalizuje przejęcie Delphi Technologies
Renault z bramką gateway
Ford wydłuża okres wymiany oleju silnikowego
Adam Małysz i ZF
Będą zmiany w SKP
NSK walczy z podróbkami
Zyskowny Renault

PRAKTYKA WARSZTATOWA
PassThru krok po kroku (cz. 23) – Opel (cz. 2)
Napinacze paska rozrządu w Grupie VW
Silniki Mazdy z technologią SkyActiv-G w warsztacie (cz. 2)
Wymiana łożysk piast kół generacji Hub I z enkoderami magnetycznymi
Stosowanie testera napięcia pasków Gates STT-1
Wymiana oleju przekładniowego w autach z napędem hybrydowym
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 16) – KIA

PRODUKTY
Nowoczesne systemy kontroli układu jezdnego
Wywiad z Zenonem Majkutem, współwłaścicielem firmy Wimad Sp.j.
Wpływ warunków zimowych na rozruch silnika

AUTO I TECHNIKA
Nie tylko silnik
Przekładnie CVT w natarciu

W WARSZTACIE
Sukcesja firmy

STREFA BIZNES
Zmiana w zarządzie Moto-Profilu
Nowa wersja JPK_VAT

TRENDY
Pojazdy zabytkowe – lokata kapitału
Mniej dilerów samochodów

AUTO MOTO SERWIS na luzie

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem