Jak podaje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego, w pierwszym kwartale 2017 r. sprzedaż opon do samochodów osobowych osiągnęła poziom 4 mln sztuk, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r. Największą dynamikę odnotowano w segmencie SUV – o 21% więcej oraz VAN – wzrost o 9%.
Tak dobre wyniki w dużej mierze wynikają z popytu na samochody w Polsce– w I kwartale 2017 zarejestrowano ponad 125 tys. nowych pojazdów. Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych w pierwszym kwartale 2017 roku nieznacznie zmniejszyła się – zmiana ta wyniosła 1%. Inaczej ta statystyka wygląda, kiedy weźmiemy pod uwagę dane z całej Europy. W tym wypadku wzrost sprzedaży ogumienia do aut osobowych wyniósł 4%, natomiast do ciężarowych aż 15%.
Jeśli chodzi o podział na sezonowość, to w naszym kraju we wszystkich grupach nastąpiły wzrosty względem pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku. Opony letnich sprzedano o 12% więcej, zimowych o 43%, a całorocznych o 25%.