Rosną przychody Grupy Wielton

wielton wyniki

Pierwsze półrocze 2017 r. przyniosło Grupie Wielton, największemu w Polsce i trzeciemu w Europie producentowi naczep oraz przyczep, wyraźny wzrost sprzedaży, szczególnie na rynkach zagranicznych. Przychody Grupy wzrosły o ponad 43% (i wyniosły 790,8 mln zł wobec 551,8 mln zł w analogicznym okresie w 2016 r.).

Przychody Grupy ze sprzedaży w okresie styczeń–czerwiec 2017 r. wyniosły 790,8 mln zł, co stanowi ponad 43-proc. wzrost r./r. Przychody za drugi kwartał wyniosły 410,7 mln zł i wzrosły o 9,1% wobec tego samego okresu 2016 r. Przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 752,8 mln zł (42,5% wzrostu r./r.). Za pierwsze półrocze 2017 r. skonsolidowano 323 mln zł przychodów ze sprzedaży uzyskanych przez Fruehauf w pierwszym półroczu 2017 r. Co istotne, przychody całego półrocza nie są w pełni porównywalne r./r., ponieważ w 2016 r. grupa nie konsolidowała przychodów Fruehauf za pierwszy kwartał 2016 r.
Grupa Wielton sprzedała 7746 sztuk naczep i przyczep drogowych oraz produktów dla rolnictwa. Jest to wynik konsolidujący sprzedaż do klientów w obszarze działalności marek Wielton, Viberti oraz Fruehauf. Skumulowany wynik za 2017 r. jest wyższy o 16,9% w ujęciu r./r. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, kiedy sprzedano 6627 sztuk. W stosunku do r. 2015 (3 720 sprzedanych sztuk), to ponad dwukrotny wzrost. Prawie 70% całkowitego wolumenu sprzedanych produktów stanowiła w I półroczu 2017 r. sprzedaż zagraniczna.

Przy okazji publikacji wyników finansowych za pierwsze półrocze Wielton poinformował o wprowadzeniu nowego logotypu oraz rozpoczęciu pierwszego etapu prac nad architekturą marek Grupy Wielton. Celem tych działań jest podkreślenie współzależności pomiędzy Grupą a podmiotami działającymi na rynkach lokalnych i zakomunikowanie zmiany klientom spółki we Francji, Niemczech, Włoszech i Rosji.